הסדרי חוב בשוק אגרות החוב בישראל

מזהה: 3963
מאמר חם

קיימות מספר דרכים למימון חוב של חברה. בעבודת מחקר זו, נבחנו דרכי המימון השונות של חברות תוך התמקדות באיגרות חוב, מהי איגרת חוב והגורמים המשפיעים על הנפקת האיגרת, מהן הסיבות להשקעה באיגרות חוב ומהו הסדר חוב והשפעתו על שוק האג"ח. כאשר חברה מעוניינת לגייס מזומנים לצורך מימון פעילותה השוטפת, לרוב יעמדו בפניה שתי אופציות יעילות: האחת היא לבחור בבנקים ומוסדות פיננסיים ולקחת מהם הלוואה, ושניה היא להנפיק איגרת חוב לציבור.

מהי איגרת חוב?

איגרת חוב הינה שטר התחייבות המונפק על ידי החברה על מנת לקבל הלוואה כספית. אג"ח היא למעשה התחייבות חוזית בין מקבלת ההלוואה – החברה,  לבין נותני ההלוואה – ציבור המשקיעים. בשטר ההתחייבות מצוינים פרטי ההלוואה, ערכה הכספי, תשלומי קרן לפרעון ההלוואה, הריבית שמשלמת החברה כנגד ההתחייבות וההצמדה של ההלוואה למדד מסוים.           

שני סוגים של איגרות חוב הן איגרות חוב קונצרניות (חברתיות) ואיגרות חוב ממשלתיות.  איגרת חוב קונצרנית היא איגרת חוב שחברה מסוימת מנפיקה על מנת לממן את חובותיה לנושים, ואיגרת חוב ממשלתית היא איגרת חוב שמנפיקה מדינה מסוימת על מנת לממן את החוב הציבורי של המדינה בעזרת כספי הציבור, להם היא משלמת את הריבית אודות האג"ח. כזרוע יוצאת של איגרת חוב ממשלתית, קיימת גם איגרת חוב מוניציפאלית.

אג"ח מסוג זה אינה נפוצה כיום ולא קיימת בכל מדינה. במאמרם של Tijana, Maja & Milos (2016), סוקרים הכותבים את איגרת חוב זו. 

 

תקציר                                                

סקירה ספרותית                                  

מהי איגרת חוב                                   
הרכב חוב של חברה                            
גורמים המשפיעים על הנפקת אג"ח        

תקינה חשבונאית                                
רגולציה מדינית וממשל תאגידי              
הנפקה חוץ אזורית                              
מיזוגים ורכישות                                  

גורמים המשפיעים על השקעה באג"ח     

דירוג אשראי       
חוזה אגח           
אמון                  

הסדרי חוב         

ביבליוגרפיה       

 

420.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
כלכלה ומימון
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
6703
היקף עמודים:
25
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.