במהלך השנים האחרונות, חלים בעולם ובישראל שינויים באופן צריכת השירותים הבנקאיים, כאשר יש שימוש הולך וגובר באמצעים טכנולוגיים ומעבר לבנקאות ישירה, ובמקביל הפחתה בשיעורי ההגעה לסניפי הבנק. השינויים הטכנולוגיים מאפשרים את שיפור השירות, הזמינות ונוחות צריכת השירותים הבנקאיים לרוב לקוחות הבנקים, וכן להוזלה של עלות השירות הבנקאי ללקוחות. על רקע שינויים אלו, ומתוך הצורך בהתייעלות, החליטו חלק מהבנקים על צמצום סניפים, וכן על הפסקת שירותי הטלר בחלק מהסניפים ומעבר לעמדות אוטומטיות לשימוש עצמי (הוראה 400 - סגירת סניפי בנק וצמצום שירותי טלר).
להתפתחות הטכנולוגיה בענף הבנקאות יש השלכות משמעותיות על מאמצי השיווק של הבנקים, בייחוד בבנקאות דיגיטלית, אשר משפיעה על ממשקי העבודה מול הלקוח. בנקאות דיגיטלית באמצעות הטלפון, האינטרנט והסלולר הפכה לדרך משמעותית להבאת שירותים בערוצים שונים ללקוחות, מה שמאתגר מודלים בנקאיים מסורתיים. ככל שציפיות הלקוח גדלות, שימורם ושיפור הרווחיות הופכים למשמעותיים יותר, בייחוד לאחר המשבר הכלכלי של שנת 2008. משמעות השינוי לכיוון בנקאות דיגיטלית היא ששיווק הבנקים והניהול הפיננסי משתנים גם הם, מה שמחייב אותם להבין את ההשפעה של הבנקאות הדיגיטלית על חוויית הלקוח ועל העשייה הפיננסית (Cajetan, Patrick, 2018, p. 230).
בכנס הפיקוח על הבנקים ממרץ 2016 צוין כי חזון הפיקוח על הבנקים הוא להוביל לבנקאות שתיתן ערך ללקוחות במונחים של שירות, מחיר, שקיפות וגמישות הבחירה. בנקאות כזו מתאפשרת נוכח הטכנולוגיות החדשות, אשר מגדילות באופן משמעותי את התחרות בבנקאות ושמות את הלקוח במרכז.