האם רמת השקעה של החברה ציבורית, בסביבת העבודה, באיכות הסביבה ובמעורבות החברתית, בא לידי ביטוי בתשואה השנתית של המניה?

מזהה: 1520
מאמר חם

1. תקציר

בזמן האחרון, גוברת תפיסה כי פעולה לטובת הקהילה ועובדים מצד חברות גדולות, משתלם בסופו של דבר לשני הצדדים. על מנת לבחון טענה זו, מחקר הנוכחי, בוחן את השפעתה של רמת ההשקעה של חברה ציבורית בנושאים הקשורים באחריות חברתית כגון שיפור תנאי העבודה לעובדים, מעורבות החברה בתרומתם לקהילה בסביבת התאגיד ודאגה לאיכות הסביבה בישראל, על גודל התשואה השנתית של אותן החברות.

מחקר בחן 28 חברות השייכות ל-8 ענפים בטווח של 6 שנים, בתקופה שבין 2010-2015, באמצעות מדד מעלה. ממצאי המחקר מצביעים כי בטווח הקצר, לא קיימת השפעה של אחריות חברתית תאגידית על תשואת המניה. יחד עם זאת, יתכן ומדובר בתופעה תקופתית, אשר מושפעת משיח הציבורי שמשפיע בעקיפין על קבלת החלטות של ציבור המשקיעים.

המחקר מציע כי, שימוש בכלי של שיפור אחריות תאגידית בקרב חברות ציבוריות במטרה לשפר תשואה שנתית של המניה, אינו יעיל בטווח הקצר. יחד עם זאת, יתכן מצב שבו כלי של שיפור אחריות תאגידית, יהווה כלי יעיל לטווח הרחוק.

 

2. סקירת ספרות

לכל חברה ציבורית, ישנה חשיבות גבוה לעלות החברה בשוק ההון, אשר לעיתים משמשת כמדד להצלחת החברה. מדובר בעלות סך המניות של החברה הציבורית, אשר נמצאות בבעלות של ציבור משקיעים ונסחרות בשוק ההון. חשוב לציין, כי עלות החברה, אשר מושפעת ממחיר המניה, לא בהכרח קשור ברווחים של החברה, אלא יכול להיות מושפע ממגוון גורמים שונים, אשר קשורים בעיקר לציפיות של הציבור מהחברה, כגון ציפיות לרווחים או הפסדים עתידיים (Ehrhardt & Brigham,2010).

1. תקציר

2. סקירת ספרות

2.1. תשואת המניה

2.1.1. גודל החברה ותשואת המניה

2.1.2. מחיר המניה ותשואת המניה

2.2. אחריות חברתית תאגידית

2.2.1. אחריות חברתית תאגידית בישראל

2.3 הקשר בין אחריות חברתית תאגידית לתשואת המניה

3. מטרת המחקר והשערות

3.1. מטרת המחקר

3.2. שאלת המחקר

3.3. השערות המחקר

3.3.1 השערות אופרציונליות

3.4 מודל המחקר

4. שיטה

4.1. בסיס נתונים

4.2. הליך

5. ממצאים

5.1 בחינת השערות 1-3

5.2 בחינת השערות 4-9

6. דיון ומסקנות

6.1 השפעת מדד החברתי על תשואת המניה

6.2 מגבלות המחקר

6.3 הצעות למחקר המשך

7.סיכום והמלצות

8.מקורות

260.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
4137
היקף עמודים:
24
מספר מקורות:
15
נספח נתונים:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.