האם ענף קמעונאות הקפה הינו ענף גלובאלי?

מזהה: 1509
מאמר חם

על אף שענף הקפה הינו ענף גלובאלי, וקפה הינו מצרך פופולארי בכל רחבי העולם ובמדינות מפותחות ומתפתחות אחת, ענף קמעונאות הקפה דווקא אינו ענף גלובאלי. מדוע זה המצב? לפי מודל הגלובליזציה של Yip (2001), פוטנציאל הגלובליזציה של ענף נמדד לפי ארבעה היבטים (דרייברים):

השוק – מהם המאפיינים המשותפים של הלקוחות? מהם מאפייני הלקוחות הגלובליים והערוצים הגלובליים? האם השוק ניתן להעברה בין מדינות? בענף קמעונאות  הקפה, נושא המאפיינים המשותפים של הלקוחות הוא בעל חשיבות יתרה. אמנם קפה נצרך בכל רחבי העולם, אך בכל מדינה ובכל תרבות ישנם הרגלים וטקסים שונים הסובבים את צריכתו. יש הצורכים אותו בתחילת היום, יש השותים בסוף ארוחה ועוד. כמו כן, במדינות שונות גם טעמו של המשקה עצמו הוא שונה, אופן ההכנה אחר והתוספות אינו זהות. סטארבקס התגברו על סוגיה זו באמצעות הוספת משקאות ייחודיים לכל אזור, בנוסף לתפריט הקבוע שלהם, שאחיד בין הסניפים. כך למשל, ביפן ישנו משקה קפה וטירמיסו, בבריטניה מקיאטו קרם ברולה ובדרום קוריאה – משקה קפה עם שעועית אדומה.

העלויות – מהו מצב הכלכלה הגלובלית והמקומית במדינות השונות? מהי עקומת הניסיון? עלויות הייצור והיבוא? מהו מחזור חיי המוצר? בענף הקפה יש חלוקה בין המדינות המייצרות למדינות הצורכות. מרבית הייצור מתרחש במדינות דרום אמריקה ואפריקה, כאשר מרבית המדינות הצורכות צמאות למוצרים נוספים. 

60.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
973
היקף עמודים:
4
מספר מקורות:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.