האם כולנו לקוחות שבויים של רשתות הפארם והיבואנים של מוצריהן ומה הבעייה בזה

מזהה: 6965
מאמר חם

א.

הכתבה עוסקת בנושא של מונופול המחירים של רשתות הפארם ומבקשת להסביר מדוע אין גמישות רבה יותר במחירים של המוצרים של רשתות אלו. הטענה המרכזית של הכתבה היא כי ישראל נחשבת למובילה בעולם בנושא של מוצרי הטואלט אשר אותם מפיצות רשתות הפארם אולם המחירים גבוהים מאוד ביחס לשאר העולם. במהלך הכתבה גואטה מראה באמצעות ביקור של משפחה שהם צריכים להוציא כספים רבים על מוצרי יסוד של טיפול בילדים. הוא מסביר כי הסיבה לכך היא ריכוזיות היבואנים. כך למשל הוא מראה כי שוק התמרוקים בישראל מגלגל 8 מיליארד שקלים בשנה. סופר פארם אשר נמצאת בשליטה של ליאון קופלר נחשבת למונופול בשוק זה( שולטת על 5 מיליארד שקלים בשנה). לצידה קיימות גם החברות "בי" ו "גוד פארם" אשר מתקשות לתפוס נתח משמעותי בשוק זה. גואטה מסביר כי מבחינת מותגים השוק נשלט על ידי 3 יבואניות עיקריות: שסטוביץ דיפלומנט ויוניליוור שמביאות לכך שהתחרות היא מעטה מאוד. כדי להוכיח זאת הוא מראה כי רשת סופר פארם בפולין מציגה מחירים קטנים בהרבה מאשר המחירים אותה היא מוכרת בישראל. ההסבר אותו מציגה סופר פארם בנוגע להבדלים במחירים הוא כי כוח האדם הוא זול יותר בפולין וכי הספקים הבין לאומיים מוכרים להם בפולין במחיר נמוך יותר מאחר ואין תחרות רבה בארץ בשל גודלה הקטן יחסית לפולין. 

אחת מהנחות היסוד בכלכלה היא שיש צורך להתמודד עם המחסור שהוא גורם אימננטי בכלכלה העולמית. המשאבים הקיימים עבור כל מדינה הם מוגבלים והמדינה צריכה להתייחס לכך כאשר היא מחשבת את הכלכלה שלה. 

75.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
1208
היקף עמודים:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.