יזמות עסקית: חברה הישראלית ׳תיקון עולם׳ - 3 שאלות

מזהה: 6361
מאמר חם

בעבודה זו אתמקד ואשתמש בסיפורה של החברה הישראלית ׳תיקון עולם׳. תיקון עולם הינה חברה ישראלית הפעילה מאד בשנים האחרונות בפעולות הצמיחה וההתחזקות שלה, כחברה אשר עוסקת באופן ספציפי בפיתוח ושיווק של ׳קנאביס רפואי׳. כלומר, כזה שמטרותיו הינם טיפוליות ולא למטרות בידור ופנאי[1]. החברה נסחרת בבורסה הישראלית, והקימה מספר חברות בת עם שיתופי פעולה בינלאומיים, בקנדה, ארצות הברית, אנגליה, ויוון. בתחילת השנה התמזגה עם חברת קנאביס אחרת, הנסחרת אף היא בבורסה, חברת ׳קנביט׳[2]. במסגרת עבודה זו אענה על השאלות תוך התייחסות לפעולות החברה ומאפייניה.  

שאלה מס׳ 1 - גמישות אסטרטגית׳, או ׳אג׳יליות אסטרטגית׳, מהווה גישה להתמודדות של ארגונים עם מציאות השוק, מתוך תפיסה דואלית, שבה ישנה העמקה ושיפור מתמיד של ביצועי הארגון, תוך הכנת פרוטוקולים, נורמות עבודה, ושיתוף פעולה תוך ארגונים, אשר מתכונן אל העתיד, אל שינויים אפשריים בטווח הקרוב והרחוק, של השוק או של צרכי הצרכן. הגמישות האסטרטגית מתאפיינת  בתהליך ופעולה מחזורית, אשר פועלת בכל עת ובכל מחלקות הארגון על פני שורה של פעולות הכרחיות. ראשית, בעיסוק בחיפוש, ויצירת מנגנונים של בקרה ומחקר, אשר בוחנים את המצב הנוכחי, ותוך עיסוק באפשרויות של העתיד, ברמת הסיכונים וההזדמנויות גם יחד.

שאלה 2 – אסטרטגיית האוקיאנוס הכחול, הינה אסטרטגיה הבאה לאתגר את האסטרטגיה המסורתית, הקובעת כי על הארגון להתמודד עם חברות אחרות בתוך שוק ידוע ומוכר, אשר כניסתם של מתחרים חדשים, מובילה באופן טבעי להקטנת נתח השוק, היכולת לשרוד בו (אשר הופך ׳אדום׳ נוכח פגיעתם של החברות אלו באלו, כחלק אינטגראלי מהתחרות הקיימת בשוק). על פי התפיסה המסורתית (הזוכה לביקורת במסגרת תיאורית האוקיאנוס הכחול), התפיסה המסורתית של תחרות באמצעות שיפור המוצר או תהליך ייצורו, מייצרת רק שינוי ׳קוסמטי׳, אשר אינו מטיב עם הארגונים, ויכולתם לשרוד לאורך זמן.

 

100.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
3085
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.