ניתוח פיננסי והערכת שווי - חברת אוסם - נסטלה בע"מ

מזהה: 2583
מאמר חם

חברת אוסם הינה חברה מובילה בענף ספקיות המזון בישראל . לחברה נתח שוק של 8.2% בשנת 2015 ומדורגת כחברה השלישית בגודלה לאחר חברת תנובה ושטראוס. מטרת העבודה כפי שתוצג בעמודים הבאים הינה להציג את שוויה של אסם באמצעות הערכת שווי בשיטת DCF. הערכת השווי בוצעה תוך ניתוח מאפייני החברה והענף וניתוח דוחות הכספיים של החברה תוך השוואה לחברה המתחרה חברת שטראוס. להלן הממצאים העיקריים:

החברה צמחה בשנים 2012-2014 תוך שיפור מכירותיה והרווח הנקי.
המחאה החברתית והתחזקות השימוש במותג הפרטי החלישו את פעילותה של החברה ובשנת 2015 קיימת מגמה להחלשות במדדים הפיננסים של הדוחות הכספיים.
החקיקה שהוכנסה בעקבות המלחמה על ריכוזיות שוק המזון בישראל הובילה להגברת התחרות בין חברות המזון ברשתות הקמעונאיות ולהחלשת כוחם של החברות הגדולות.
מהניתוח עולה כי שטראוס נפגעה בצורה משמעותית יותר מהשינויים בשוק ייצור המזון מאשר אוסם. המדדים הפיננסים של שטראוס נפגעים בצורה קשה יותר החל משנת 2014 ובשנת 2015.
מהערכת שוויה של החברה ומניתוח יחסים פיננסים אנו למדים על חברה בעלת חוסן פיננסי גבוה. חוסנה הפיננסי של אוסם מסייע בהרחבת הפעילות בתתי ענפים אחרים ואף להעתקת פעילות לשווקים בינלאומיים.

הערכת השווי של החברה בוצעה כאמור בשיטת DCF. בשיטה זו נלקח הערך הנוכחי של תזרימי המזומנים שצפויים להתקבל מידי שנה ובהיוון בשיעור היוון המשקף את תשואת החברה ואת הסיכונים הכלכליים בה החברה פועלת. לפי הערכת השווי שיעור ההיוון של אוסם נקבע על 12.09% כאשר שווי החברה נכון ליום 31.12.2014 נקבע על 3,338,387,000 ₪. 

 

1.    תמצית מנהלים

2.    סקירת החברה

3.    סקירת ענף המזון

4.    ניתוח דוחות מאזן 

5.    ניתוח דוחות  רווח והפסד

6.    ניתוח דוח תזרים מזומנים

7.    סיכום הניתוח הפיננסי

8.    הערכת שווי חברות לפי שיטת היוון תזרימי המזומנים (DCF)

9.    סיכום ומסקנות

495.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חשבונאות | כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
7943
היקף עמודים:
41
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.