עבודה זו עוסקת בניתוח חברת שופרסל והשוואתה לחברה באותו ענף, רמי לוי. שתי החברות עוסקות בענף קמעונאות המזון. שתיהן מוכרות מוצרי מזון ועוד מוצרים אחרים כמו טואלטיקה, קוסמטיקה, כל בית ועוד, ועוסקות גם בתחומים אחרים כמו בית מרקחת, תקשורת ועוד.
ההבדל הבסיסי בין שופרסל לרמי לוי הוא בכך ששופרסל היא רשת הסופרמרקטים הראשונה בארץ, וקיימת למעלה מ 60 שנה. היא מספקת מוצרים טובים ואיכותיים וחנויות הרשת פרוסות בכל הארץ. לעומתה, רשת רמי לוי קיימת רק כ 154 שנה, ולמרות אספקת מוצרים דומים , הכיוון שלה הוא למכירות בזול שיהיו שוות לכל כיס. מחירי המוצרים בשופרסל ידועים כיקרים, לעיתים באופן ניכר, מאלו של רמי לוי ורשתות אחרות שמוכרות בזול. העבודה תשווה בין שתי רשתות אלו מבחינת התנהלותן, רווחיותן ומצבן הפיננסי.
בעבודה ייסקר, ראשית, ענף המזון והשינויים והמגמות שחלים בו בשנים האחרונות. שינויים שחלקם היו עקב מגפת הקורונה והביאו לעליה ניכרת במכירות מקוונות, וכן שינוי שמתרחשים על פני מספר רב יתר של שנים ובעיקרם כניסת חנויות דיסקאונט לשוק, פתיחת המשק ליבוא מזון מחו"ל, קריסת מספר רשתות מזון וכדומה.
לאחר מכן תיסקר חברת שופרסל עצמה – תחומי עיסוקיה שגדלים ומתרחבים מאד בשנים האחרונות, בעלים שלה, אחזקות החברה, גורמי השפעה על פעילותה ועוד. תיסקר פעילותה השוטפת על גורמיה העיקריים כמו: ספקים, לקוחות, עובדים, עונתיות ועוד.
מבוא ותמצית
סקירת הענף
סקירת החברה
SWOT
סקירת חברה להשוואה
ניתוח דוחות על המצב הכספי
ניתוח דוחות רוח והפסד
ניתוח תזרים מזומנים שופרסל
יחסים פיננסיים
סיכום ניתוח פיננסי
הערכת שווי
ניתוח רגישות
סיכום
מקורות
נספחים