שיתוף עובדים בקבלת החלטות

מזהה: 2783
מאמר חם

 

עבודה זו עוסקת בהשפעתם של איגודים מקצועיים על שיתוף עובדים בקבלת החלטות. המחקר בתחום הכלכלה, הסוציולוגיה והמשפטים עוסק מזה שנים בהשפעתם של ארגוני עובדים על המשק המקומי והבינלאומי. במסגרת מחקר זה נבחנו היקף העבודה המאורגנת בעולם, מגמות בשוק העבודה והעדפות עובדים (פדר, שראל וזיכרמן, 2016). עבודות נרחבות של מומחים בתחום יחסי עבודה על השפעת האיגודים המקצועיים קוראות תיגר על התפיסה הכלכלית הבסיסית. תפיסה זו יוצאת מנקודת הנחה כי גורמים שונים בשוק העבודה פוגעים בייצור, בצמיחה ובתעסוקה. המחקרים החדשים מראים כי לאיגודים מקצועיים קיימת השפעה חיובית על ייצוג קולם של העובדים והצלחת ארגונים כלכליים (ספורטא, 2007). תנועת העבודה המאורגנת ששורשיה במאה ה-19 הגיעה להישגים יפים בשיפור תנאי העובדים. שינויים פוליטיים, חקיקתיים וחברתיים התחוללו בעקבות המאבק למען העובדים שאף הגיע עד לכדי מחאה אזרחית ועימות אלים. מנגד, מגמות של טכנולוגיה וגלובליזציה בשנים האחרונות הביאו להפחתה בהיקפי השביתות ובכוח האיום של עובדים במונופולים ממשלתיים. בעולם ובישראל נרשמת ירידה בשיעור ההתאגדות של עובדים, אם כי עדיין נשמרת דומיננטיות של איגודים מקצועיים בעיקר במגזר הציבורי (פדר, שראל וזיכרמן, 2016).

איגודים מקצועיים הם התאגדות קבועה של עובדים בשכר לשם הגנה על תנאי עבודתם ורמת חייהם. איגוד מקצועי מוגדר בספרות כהתאגדות ארוכת טווח של עובדים שכירים לשיפור תנאי העסקתם או שמירה על תנאים שהושגו. למרות קיומן של גרסאות נוספות משמשת הגדרה מקובלת זו במשך שנים במחקרים רבים בתחום. המטרה העיקרית של האיגוד המקצועי היא להשיג לעובדים באופן קולקטיבי שליטה על תנאי העבודה שאין ביכולתם להשיג כפרטים (Farnham, 2008). איגודי העובדים פועלים להגן על האינטרסים של השכירים ולהבטיח להם תמורה הוגנת על חלקם בהכנסה הלאומית. 

 

א. מבוא

ב. התפתחות האיגודים המקצועיים

ג. השפעת האיגודים המקצועיים על עולם העבודה

ד. מודלים של התאגדות עובדים

ה. השפעת האיגודים המקצועיים על שיתוף עובדים בקבלת החלטות

ו. סיכום, דיון ומסקנות

ביבליוגרפיה

465.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
7496
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.