קבלת החלטות והחיפוש אחר האושר

מזהה: 1100
מאמר חם

 

המטרה של המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין סגנון עיבוד מידע (רציונאלי או אינטואיטיבי) לבין רמת אושר ושביעות רצון מהחיים. במחקר השתתפו 153 משתתפים – 66  גברים והשאר נשים. גיל המשתתפים הממוצע היה 27.89 עם סטיית תקן של 9.21. שלושה שאלונים הופצו לנבדקים: שאלון סגנון חשיבה, סגנון שביעות רצון מהחיים ושאלון חיפוש אחר האושר. ההשערה הראשונה הייתה שימוש בראציונאליות יש השפעה חיובית על שביעות רצון מהחיים. בהתאם להשערה, נמצא כי רציונאליות משפיעה באופן חיובי על שביעון רצון מהחיים.ההשערה השנייה הייתה כי אינטואיציה משפיעה על שביעות רצון מהחיים, יחד עם זאת, הקשר לא יצא מובהק וההשערה הופרכה. ההשערה השלישית והרביעית ניבאו קשר בין סגנון עיבוד מיד (רציונאלי או אינטואיטיבי) לבין אושר. בהתאם למה ששוער, המחקר מצא כי סגנון עיבוד מידע אינטואיטיבי קשור לחיפוש אחר האושר, כך שאנשים בעלי יותר חשיבה אינטואיטיבית, דיווחו על יותר חיפוש אחר האושר. כמו כן, נמצא קשר קשר חיובי בין רציונאליות לבין חיפוש אחר האושר, כך ששימוש רב יותר בסגנון עיבוד מידע רציונאלי נמצא קשור ליותר חיפוש אחר האושר.

 

תוכן עניינים

 

 

1. תקציר. 

2. מבוא. 

3. האושר. 

א.           הגדרות של אושר. 

ב.            שימחה רגעית מול אושר בר-קיימא. 

ג.            השפעת השפה על האושר. 

ד.            שביעות רצון בחיים.. 

4 .קבלת החלטות. 

א.           רציונלית מול אינטואיטיבית. 

ב.            הטיות שיפוט. 

ג.            גורמים שמשפיעים על קבלת החלטות. 

ד.            תיאוריות על קבלת החלטות. 

5. קבלת החלטות והאושר. 

6. הקשר בין רמת אופטימיות, שביעות רצון מהחיים ואינטואיציה. 

שיטת המחקר. 

תוצאות. 

דיון 

ביבליוגרפיה. 

515.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי | קבלת החלטות
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
8243
היקף עמודים:
29
מספר מקורות:
45
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.