המקרה אותו אנו מנתחים הוא מקרה של מעבר מהוראה פרונטלית להוראה מרחוק בעקבות השינויים של משבר הקורונה. משבר הקורונה הביא לסגירה של מערכות החינוך במתכונת המסורתית ופתיחה של מערכת החינוך במתכונת של למידה מרחוק. עוד לפני תחילת המשבר הייתה בישראל תפיסה סדורה של השימוש בלמידה מרחוק בחירום (וייסבלאי, 2020). התפיסה הייתה מבוססת על ההנחה כי גם בעתות משבר על בתי הספר לדאוג להמשך התנהלות תקינה אשר תוכל גם לסייע בשמירת הקשר בין המורה ובין התלמידים. בשנת 2019 פורסם חוזר מנכ"ל משרד החינוך (חוזר מנכ"ל משרד החינוך, 2009) אשר עסק בנושא של נוהלי שעת חירום. חוזר זה גם עסק בנושא של למידה מרחוק באמצעות הרשת. למרות הכנה ולמרות שהיו נהלים קבועים מראש,
ההקשר שבו התהליך מתרחש הוא משבר הקורונה אשר שינה את מערכות החינוך בעולם כולו. אופי המשבר והמהירות שבה הוא חדר לחיי החברה, גרם לאי התאמות ובעיות רבות ושונות אשר הציפו את המערכת והקשו על תהליך השינוי (וייסבלאי, 2020). לכן, למרות שהיה כבר מערך של למידה מרחוק, לא היה ברור כיצד יש להביא את השינוי הזה לידי ביטוי במציאות של החיים תחת המשבר. מטרות התהליך והיעדים, כפי שניתן להתרשם גם מחלק הריאיון עם מנהל בית הספר( ראה חלק נספחים), הוא להטמיע את השינוי ולגרום להוראה מרחוק לספק את היתרונות של הלמידה המסורתית מבלי לתת לחסרונות לשבש את תהליך הלמידה.
חלק ראשון: רקע
חלק שני: ניתוח
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים