ניהול והתארגנות ארגונית, 13004, 2019ב - ממ"ן 13

מזהה: 3982
מאמר חם

המנהיג שבחרתי הוא מרק צוקרברג – מנכ״ל ומייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם פייסבוק.  את סגנון ניהולו אנתח לפי תיאוריית המנהיגות הכריזמטית ותיאוריית המנהיגות העסקאית (מתגמלת). על אף הסברה כי תיאוריות אלו מנוגדות בתפיסתן, סגנונות ניהול מסוימים עשויים להכיל מרכיבים משתי התיאוריות הללו.

מרק צוקרברג נחשב אחד מהמיליארדרים הצעירים שקיימים בעולם. את פייסבוק, הוא פיתח מחדר המעונות בו התגורר בתקופה בה היה סטודנט עיר ניו יורק. מרק נולד בשנת 1984 בניו יורק. התעניינותו במחשבים החלה בגיל 12. כבר אז הוא השתמש במשחק המחשב שלו ״אטארי״ לפיתוח תוכנת מסרים, בה השתמשו במרפאת השיניים של אביו. כמו כן פיתח משחקי מחשב יחד עם חבריו. בגיל צעיר מאוד החל לקחת מרק קורסים אקדמיים בקולג׳. בתיכון מרק פיתח תוכנת מוסיקה בשם ״סינפס״ אשר הפכה לגירסה המוקדמת של אפליקציית המוזיקה ״פנדורה״. כאשר החל את לימודיו בהרוארד נחשב צוקרברג למפתח תוכנות בעל מוניטין. מאוחר יותר, פנו אליו 3 מחבריו לפתח תוכנה של רשת חברתית שתקשר בין כלל הסטודנטים בהרוארד. תוכנה זו היוותה הבסיס ליצירתה של פייסבוק – הרשת החברתית שהפכה את מרק צוקרברג למנהיג, מפורסם, מתווה התנהגות המונים. בהמשך הגדיל צוקרברג את השפעתו ורכש אף את תוכנת המסרים ״ווטסאפ״ ואת ״אינסטגרם״. במהלך השנים התפרסם במגזינים כלכליים בעלי מוניטין רבים כדוגמה למנהלים/מנהיגים אשר מהווים מודל לחיקוי, ביניהם בין הנחשבים שבהם כגון פורבס (Forbes.com).

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
2821
היקף עמודים:
11
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.