המנהיג שבחרתי הוא מרק צוקרברג – מנכ״ל ומייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם פייסבוק. את סגנון ניהולו אנתח לפי תיאוריית המנהיגות הכריזמטית ותיאוריית המנהיגות העסקאית (מתגמלת). על אף הסברה כי תיאוריות אלו מנוגדות בתפיסתן, סגנונות ניהול מסוימים עשויים להכיל מרכיבים משתי התיאוריות הללו.
מרק צוקרברג נחשב אחד מהמיליארדרים הצעירים שקיימים בעולם. את פייסבוק, הוא פיתח מחדר המעונות בו התגורר בתקופה בה היה סטודנט עיר ניו יורק. מרק נולד בשנת 1984 בניו יורק. התעניינותו במחשבים החלה בגיל 12. כבר אז הוא השתמש במשחק המחשב שלו ״אטארי״ לפיתוח תוכנת מסרים, בה השתמשו במרפאת השיניים של אביו. כמו כן פיתח משחקי מחשב יחד עם חבריו. בגיל צעיר מאוד החל לקחת מרק קורסים אקדמיים בקולג׳. בתיכון מרק פיתח תוכנת מוסיקה בשם ״סינפס״ אשר הפכה לגירסה המוקדמת של אפליקציית המוזיקה ״פנדורה״. כאשר החל את לימודיו בהרוארד נחשב צוקרברג למפתח תוכנות בעל מוניטין. מאוחר יותר, פנו אליו 3 מחבריו לפתח תוכנה של רשת חברתית שתקשר בין כלל הסטודנטים בהרוארד. תוכנה זו היוותה הבסיס ליצירתה של פייסבוק – הרשת החברתית שהפכה את מרק צוקרברג למנהיג, מפורסם, מתווה התנהגות המונים. בהמשך הגדיל צוקרברג את השפעתו ורכש אף את תוכנת המסרים ״ווטסאפ״ ואת ״אינסטגרם״. במהלך השנים התפרסם במגזינים כלכליים בעלי מוניטין רבים כדוגמה למנהלים/מנהיגים אשר מהווים מודל לחיקוי, ביניהם בין הנחשבים שבהם כגון פורבס (Forbes.com).