ניהול ההון האנושי בארגון

מזהה: 7382
מאמר חם

חלק א' - שאלות

1. במהלך המאה ה-19, התרחשה המהפכה התעשייתית שהתבטאה בהקמת מפעלי ענק. מטרת המפעלים הייתה להשיא כמה שיותר רווח, דרך מקסום פריון העובד. כך, עלתה לתודעה חשיבותם של ניהול ויעילות עובדים לצרכי ההצלחה העסקית. לפיכך בסוף המאה ה-19 ובראשית המאה העשרים, החלו חוקרים לבחון כיצד לנהל בצורה מוצלחת מאד את הגורם האנושי, והבולט שבחוקרים היה טיילור, הוגה גישת "הניהול המדעי" שבחן מגוון כלים הנדסיים ושיטות מדעיות לשם מקסום יעילות בכל שבריר מהעבודה ("מחקרי זמן ותנועה"). היה זה שינוי מחשבתי כמעט מהפכני, שכן עד אז מנהל העבודה קבע באופן סובייקטיבי, כיצד לדעתו הכי כדאי שהפועלים יבצעו את העבודה. דרך הניהול המדעי נקבעו מאפייני עבודה, סטנדרט לכל תפקיד ומערך תגמולים כספי להמרצת העובד (משולם והרפז, 2015).

על בסיס הניהול המדעי הוקמו מחלקות כוח האדם הראשונות בראשית המאה ה-20. הן נקראו אז מחלקות "ניהול מנגנון" והן עסקו בגיוס ומיון עובדים, בקליטת עובדים ובהדרכה פרטנית, בנושאי ביצועים, בריאות ובטיחות. למרות שהעיסוקים של מחלקות אלו נשמעים מאד דומים למחלקות כ"א מודרניות, הרי שפעילותן הייתה מושפעת רובה ככולה מהניהול המדעי, כלומר, במחלקות נערכו "מחקרי זמן ותנועה" עבור המפעל, נותחו ביצועי התפקיד של העובדים, הוערכו מאמצים ועייפות העובדים, תוארו תפקידים לפרטי פרטים, ונבנו מערכות תגמולים מבוססות על עמידה בסטנדרטים של הביצוע.

 

חלק א' - שאלות

חלק ב' – תיאורטי 

חלק ג' - יישומי 

חלק ד' – רפלקציות

ביבליוגרפיה

255.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
4073
היקף עמודים:
13
מספר מקורות:
1
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.