יזמות פנים ארגונית הוא מושג שהולך וצובר תאוצה בקרב ארגונים רבים (Kuratko, et. al., 2014). המונח יזמות פנים ארגונית מתאר התנהגויות יזמיות המתרחשות בתוך ארגון קיים (Moriano, et. al., 2014). מדובר בתהליך בו אדם אחד או קבוצת אנשים, בשיתוף עם ארגון קיים, יוצרים ארגון חדש או מעוררים התחדשות או חדשנות בתוך אותו ארגון (Soriano, et. al., 2012). יזמות פנים ארגונית מתרחשת בדרך כלל במטרה להצעיר ולהחיות את החברה, וזאת באמצעות חיפוש ויצירת עסקים, פיתוח מוצרים, שירותים או תהליכים חלוציים אחרים בכדי להבטיח צמיחה בהכנסות או רווחיות כלשהי לחברה. יזמות בארגון היא פעולה בסיסית, שבאמצעותה החברה מצליחה להפתח לשווקים חדשים, ללקוחות חדשים או משלבת משאבים קיימים בדרכים חדשות (Kuratko, et. al., 2005). כאמור, יזמות היא מנגנון לפיתוח עסקי בעל חשיבות כלכלית גדולה. בהקשר של חברות, המושג בא לידי ביטוי בתנאי היתרון התחרותי (Soriano, et. al., 2012).
הצורך ביצירת סביבה ארגונית התורמת ליזמות תוך ארגונית ומחויבות של העובדים לחדשנות כבר הוזכר בספרות העבר (Alpkan, et. al., 2010). יזמות פנים ארגונית יכולה להיות מושפעת מגורמים רבים, חיצוניים ופנימיים (Orchard, et. al., 2018). ליזמות פנים ארגונית יש מבנה רב מימדי, והגורמים הנבדקים ביותר שלה הם נטילת סיכונים, חדשנות, יוזמה ואנרגיה תחרותית (Soriano, et. al., 2012).
חברות המעודדות יזמות פנים ארגונית נתפסות בדרך כלל כגופים דינמיים וגמישים, המוכנים לנצל הזדמנויות עסקיות חדשות כאשר הן נקרות בדרכן.