חלק א' – ניתוח המקרה והמנהלים תוך התייחסות להיבטים הבאים:
רקע קצר על הארגון/חברה/מדינה שבה פעל
טימברלנד קמה בשנת 1962 בבוסטון. תחילה החברה פיתחה שיטה ייחודית ליצירת נעליים עמידות למים, הראשונות מסוגן בעולם. ההצלחה הייתה מסחררת אך המחיר היה יקר ביחס לשוק ואף נראו דומות לנעליים אחרות. החברה החליטה למתג את עצמה ובכך להעלות את השווי. עם הזמן החברה ייצרה גם נעליים נוחות לסירות ולהליכה ופנתה לשווקים נוספים. בנוסף, החברה ייצרה קו אופנה בתחום הבגדים כדי ליצור השלמה לנעליים, וכן נעלי הליכה. בשנת 1995 טימברלנד אמנם הגיעה לרווחים יפים, אך לא הצליחה לספק את התחזיות הפנימיות. לאחר שינוי בהעדפות הצרכנים הצליחה טימבלרנד לצאת מהמשבר על ידי יצירת קו עירוני ששימר את מיקוד החברה בנעל המשלבת ביצועים טובים עם אופנה אורבנית. בנוסף, טימברלנד הינה חברה פעילה בקהילה, וגם בשנותיה הקשות התמידה בהתנדבות ע"י עובדי החברה. החברה השקיעה בזמן העובדים ואף שילמה להם על כך, ובכך הוסיפה ותרמה לחברה שעות עבודה רבות. התרומה לחברה גם באה לידי ביטוי על ידי שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. החברה הבינה שצרכי השוק בנעליים משתנה מקבוצה לקבוצה, וחיפשה כל הזמן כיצד לבדל את עצמה מחברות אחרות. החברה עברה מספר שינויים על מנת להתאים את עצמה לצרכים המשתנים.