השפעת מוטיבציה ומאפיינים אישיותיים על מידת המחוברות לארגון

מזהה: 4925
מאמר חם

כמעט כל ארגון גדול בעולם (וגם קטן) רוצה להפיק את המיטב מן העובדים שלו ולהניע אותם אל עבר תפוקה יותר גבוהה. כתוצאה מכך, קיימות שלל שיטות שונות המנסות לאתר ולבחון, כיצד ניתן להגביר את המוטיבציה של העובד ולכך שהוא יהיה יותר מרוצה, ייתן תפוקה מרבית לארגון ויהיה מחובר ומחויב למטרות הארגון. מטרת העבודה הנוכחית היא, לבחון כיצד מוטיבציית העובד משפיעה על מידת המחוברות שלו לארגון, והאם למגדר ולתפקיד העובד בארגון ישנם השפעה על מידת המחוברות לארגון.  

לשם כך, הופץ שאלון דרך רשת האינטרנט בעזרת שימוש של גוגל פורמס (Goggle Forms) ופרסומו ברשתות חברתיות, בשליחה בדואר אלקטרוני והפצה לחברי משפחה מכרים ועוד. לאחר איסוף כלל הנתונים, הם הועברו לגיליון אלקטרוני של תוכנת אקסל ואחר כך  הם הוכנסו אל תוכנת הניתוח הסטטיסטית SPSS בה התבצעו כל הניתוחים הסטטיסטים.

נושא זה נבחר לחקירה משום שהוא נושא מעניין וחשוב מאין כמוהו. מצד אחד נושא זה יכול להאיר באור חדש את ההבנה של מניעי העובד, ומצד שני, להגביר את התפוקה והיעלות של הארגון. בסקירה קצרה של הספרות המחקרית בתחום נראה שישנו קשר ברור וחיובי בין המוטיבציה של העובד אל רמת המחוברות שלו אל הארגון (Polite, Ruggunan and A. Maharaj, 2014).  ונמצא שרמת המוטיבציה של העובד  מניעה אותו להשקיע יותר או פחות במקום העבודה ((Mcbain, 2006) כאשר ההתמקדות בעבודה היא במוטיבציה פנימי של העובד ולא חיצונית משום שהיא נמצאה כיותר משפיעה על מידת המחוברות של העובד לארגון (טוירמן, 2011).

 

1.        תקציר

2.        מסמך הצהרה

3.        מבוא

4.        סקירת ספרות

4.1 מחוברות לארגון 

4.2 מוטיבציה

4.3 מגדרו של העובד

4.4 תפקיד בארגון 

5.שיטת המחקר

5.1 אוכלוסיית המחקר

5.2 כלי המחקר

5.3 מהלך המחקר

5.4 משתני המחקר

6.ממצאים

7.דיון ומסקנות

7.1 על ההשפעה של מוטיבציה בעבודה על המחוברות של העובד לארגון

7.2 ההשפעה של מגדרו של העובד על מידת המחוברות שלו

7.3 כיצד הדרג שבו נמצא העובד משפיע על רמת המחוברות שלו לארגון?

7.4 מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך

8. רשימה ביבליוגרפית

9. נספחים

460.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
7340
היקף עמודים:
27
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.