הקשר בין ערכים אישיים למחויבות הארגונית ולכוונות העזיבה

מזהה: 3294
מאמר חם

בדורות האחרונים ניתן לראות שינויים רבים בעולם העבודה. סקירה משנת 2010 מעידה כי עובדים רואים את העבודה כפחות מרכזית בחייהם בהשוואה לדורות קודמים ומעידים כי הם מוכנים במידה פחותה לעבודה קשה, בעוד הם מקדשים במידה רבה יותר את חשיבות זמן הפנאי שלהם ואת האיזון בין חיי העבודה לחייהם האישיים. כתוצאה מכך, אתיקת העבודה ירדה וגם התפוקה של העובדים (Twenge, 2010). המחויבות הנמוכה של העובדים לארגון המעסיק אותם נמצאה כגורם המשפיע ביותר על הכוונה שלהם לעזוב את הארגון (Matz et al., 2013). בשל העלויות הכלכליות והאנושיות של עזיבת עובדים את הארגון, מחקר רב התמקד בחקירה של כוונות עזיבה אלו. באופן דומה, מטרת המחקר הנוכחי היא לבחון את הקשר בין ערכים אישיים למחויבות הארגונית ולכוונות העזיבה. באופן ספציפי, תיבחן השאלה כיצד ערכים אישיים משפיעים על כוונות עזיבה, והאם קשר זה מתווך באופן מלא או חלקי על ידי מחויבות ארגונית.

 

כוונות עזיבה של עובדים

הכוונה לעזוב מתייחסת להערכה הסובייקטיבית של היחיד ביחס להסתברות לעזוב את הארגון בעתיד הקרוב. היא נחשבת כרצון מודע ומכוון לעזוב את הארגון בעתיד הקרוב, ומהווה את חלקו האחרון של תהליך הנסיגה ממנו. מטא-אנליזה של סטיל ואובלה (1984) הראה כי הכוונה לעזוב הייתה מנבא טוב יותר של תחלופת עובדים בפועל בהשוואה למשתנים רגשיים כגון שביעות רצון מהעבודה ומחויבות ארגונית (Guchait & Cho, 2010).

405.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
6465
היקף עמודים:
23
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.