בעבודה זו בחרנו להעלות נושא עמו אנו מתמודדים ברמה היומיומית. אנו מאמינים כי על ידי הקצאת משאבים לטובת שימור העובד כפי שהוצע, ניתן יהיה להוריד את רמת התחלופה ולהוביל לשימור העובדים , מה שיוביל לאווירה טובה, עבודה מקצועית מבורכת והצלחה של המסגרת. ראשית נעשה סקירה קצרה של נושא הדיור המוגן ונושא המוטיבציה בקרב העובדים ולאחר מכן נביא את הכלים הניהוליים אשר אנו חושבים שיכולים לעזור להעלאת המוטיבציה בקרב העובדים ומכאן לשמר אותם לטווח הארוך.
כיום , המצב הקיים בדיוק המוגן הוא שיש תחלופה מאוד גדולה של עובדים, יש חוסר שביעות רצון בקרב העובדים , המוטיבציה שלהם נמוכה, והם חווים קושי ביישום תהליכי עבודה מקצועיים ארוכי טווח. כולם מושפעים מהמצב הזה, גם משפחות הדיירים, גם המנהלים, הצוות והדיירים עצמם.
המטרה היא שבדיור המוגן בסופו של דבר יהיה צוות יציב לאורך של שנתיים לפחות,שהצוות יהיה בעל ידע מקצועי ומסוגלות לביצוע תהליכים מקצועיים ארוכי טווח, בעל היכרות גבוהה עם הדיירים והמשפחות, תחושת ביטחון ואמון של הדיירים בצוות המטפלים. ועל מנת שנוכל להשיג את המצב הזה בקרב העובדים אנו מציעים שני כלים ניהוליים שעשויים להטיב את התהליך עם העובדים.
כלי אחד הוא כלי המציע צורה מפורטת כיצד צריך לקלוט עובד חדש וזה יעשה באמצעות חונך מוסמך וותיק של החברה בעזרת שלבים שונים שיאצלו החונך והעובד לעבור עד אשר יוכשר העובד לעבודה בדיור המוגן.