ניהול אסטרטגי - ממ"ן 16 - 6 שאלות

מזהה: 2105
מאמר חם

שאלה 1

אסטרטגיית "בידול" עדיפה על אסטרטגיית "הובלה בעלויות" מאחר וכיום קשה מאוד לייצור יתרון בעלויות ביחס למתחרים - נכון.

אסטרטגיית בידול מחייבת גידול בהוצאות והעלאת מחיר המוצר ואילו אסטרטגיית הובלה בעלויות מאפשרת הורדת מחירים מתחת למחיר שגובים המתחרים. כיוון שבעולם הגלובלי של היום קשה להשיג יתרון של עלויות, עדיף לבחור באסטרטגיה של בידול - פיתוח מוצרים ושירותים ייחודיים בעלי ערך גבוה שהלקוחות יהיו מוכנים לשלם עליהם יותר.

שאלה 2

מודל ששת הכוחות של פורטר מיועד לנתח את כדאיות הכניסה של מתחרים פוטנציאליים לענף - לא נכון.

המודל בוחן מצב נוכחי של הענף ובודק את השפעתם של שישה כוחות על פוטנציאל הרווח בענף. בסופו של הניתוח ניתן להגיע למסקנה האם פוטנציאל הרווח בענף הינו גבוה, בינוני או נמוך. אחד מהכוחות שאותם בוחנים הינו מתחרים פוטנציאלים וחסמי הכניסה שלהם לענף. מכאן, שהמודל אינו מנתח כניסה של מתחרים פוטנציאליים לענף, אלא שזה אחד מהכלים בו משתמשים במודל.

שאלה  3

עקומת הצמיחה מסוג S משמשת להמחשת רמת הסיכון שבכניסה לענף - לא נכון.

עקומת הצמיחה מסוג S משמשת להצגת המגבלות של הטכנולוגיה הקיימת. כלומר, היא מראה את הקשר בין ההשקעות המצטברות במחקר ופיתוח ובין הביצועים של הטכנולוגיה.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
415
היקף עמודים:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.