תרבות ארגונית הינה מושג מופשט, שבה לתאר את הארגון בתור קהילה, או קבוצה מצומצמת (או רחבה יותר) של אנשים אשר חולקים ערכים דומים, מכנה משותף, יעד משותף, וכדומה. התרבות הארגונית, כפי שיובהר במסגרת עבודה עיונית זו, יכולה להסביר רבות על האופן שבו הארגון פועל, ומייצר לעצמו יתרונות תחרותיים ומבדל את עצמו מארגונים אחרים. זה כבר מספר עשורים שמושג זה מוכר היטב בעגה העסקית והספרות האקדמית, כמושג שמסוגל להסביר תופעות שונות המתרחשות בארגון, אם כחולות רעות של הארגון או בתור הדבר שמושך אליו, הן קונים והן עובדים (Li, Griffin, Yue & Zhao, 2013).
במסגרת עבודת מחקר זו, אבקש לבחון כיצד הספרות האקדמית בוחנת את התרבות הארגונית של הארגון ביחס לאופן שבו מתקבלות ההחלטות בארגון. ההחלטות המקצועיות הנלקחות בארגון, או דרך קבלת ההחלטות בארגון נחשבת אף היא, במשך עשורים רבים לאחת הסוגיות החשובות ביותר המסוגלות להבדיל בין חברה מצליחה לבין חברה מצליחה פחות. ארגונים נוטים להיות שונים באופן שבהם הם לוקחים החלטות, האופן שבו הם מאפשרים לגורמים שונים (האצלת סמכויות) לקחת החלטות ומידת השיתוף של ההחלטות בתוך הארגון ובין דרגים שונים בו (Crossan, Mazutis & Seijts, 2013).
במחקר זה, אבקש ליצור ולבדוק את הקשר בין שני גורמים אלו (תרבות ארגונית ודרך קבלת ההחלטות), באמצעות שיטת המחקר העיונית, אשר תבחן מחקרים עיוניים ואמפיריים אשר בחנו קשר זה ומצאו את טיבו. בשל כך, שאלת המחקר לטובת עבודה זו הינה ׳מהי מידת ההשפעה של התרבות הארגונית על דרך קבלת ההחלטות בארגון?׳
1. מבוא
2. תרבות ארגונית
2.1 רקע
2.2 מאפיינים של תרבויות ארגוניות
2.3 החשיבות של התרבות הארגונית
2.4 שינויים של תרבות ארגונית
3. דרך קבלת ההחלטות של הארגון
3.1 קבלת החלטות – רקע
3.2 מאפיינים של תהליכי קבלת החלטות בארגון
3.3 תיאוריות של קבלת החלטות
4. ההשפעה של תרבות ארגונית על קבלת החלטות
4.1 ערכים ומוסר בקבלת החלטות
4.2 אסטרטגיה, ניהול ומבנה ארגוני
4.3 חדשנות, מנהיגות ולקיחת סיכונים
5. סיכום ומסקנות
5.1 מסקנות עיקריות מהעבודה
5.2 המלצות מנהלים
6. מקורות