חברת וול מארט - התפשטות לשווקים בינלאומיים

מזהה: 3713
מאמר חם

שאלה 1: באיזו אופן תרמה ההתפשטות לשווקים בינלאומיים במדינות שונות לחברת וול מארט?

 

המשך צמיחה כלכלית - וול מארט בחרה להרחיב את פעילותה אל מחוץ לגבולות ארצות הברית באופן ריאקטיבי לשוק האמריקאי. זאת, לאחר שהגיעה למסקנה כי פוטנציאל הצמיחה שלה במדינה הגיע לכדי מיצוי. זאת, בשל מבנה השוק האמריקאי שלא מאפשר הגדלה נוספת של היקפי פעילותה של החברה בו. על מנת להמשיך לצמוח היתה החברה חייבת ולהישאר תחרותית אל מול רשתות קמעונאיות אחרות בארצות הברית, הבינה וול מארט כי הרחבת הפעילות לחו"ל הינה דבר הכרחי עבורה. כמו כן, אי הרחבת הפעילות לחו"ל משמעה ויתור על פוטנציאל רווח מאוד גבוה. כך, למשל, רשת Carrefour הצרפתית שפעילה ב- 26 מדינות מחוץ לצרפת, מייצרת יותר ממחצית מהיקף המכירות שלה מחוץ לצרפת. בנוסף, ויתור על השוק הבינלאומי, משמעו מתן אפשרות למתחרים אחרים בשוק הקמעונאות הבינלאומי להיות חזקים יותר מוול מארט.

 

שאלה 2: מה הם הסיכונים איתם מתמודדת וול מארט בעת כניסתה לשווקים קמעונאיים ברחבי העולם, ובאיזה אופן באפשרותה לצמצם אותם?

כניסה לשווקים חדשים מצריכה הכנה והתאמה של דרכי הפעולה של של וול מארט בשוק החדש, כך שהיא תוכל להמשיך וליישם את שיטת הניהול והתרבות הארגונית שלה גם בו. מדינות שונות נבדלות זו מזו מבחינה פוליטית, כלכלית, טכנולוגית, גיאוגרפית ומבחינת היקף ורמת התשתיות בכל מדינה. משמעות הדבר, כי שיטות פעולה שמתאימות לשוק אחד, לאו דווקא תתאימנה לשוק אחר. הפערים הללו בין מדינה למדינה ובין שיטת הניהול של וול מארט לתרבות הקמעונאית בכל מדינה, יוצרים חוסר ודאות בעת הכניסה לשוק חדש והופכים את וול מארט לפגיעה, על אף עוצמתה הניהולית והקמעונאית. על מנת לנתח את מפת הסיכונים איתם מתמודדת וול מארט שילבתי בין מודל PESTLE למודל היהלום של פורטר

 

שאלה 3: מדוע, לדעתך, נכסה וול מארט לשוק המקסיקני באמצעות מיזם משותף בתחילת דרכה במדינה, ולאחר מכן רכשה את שותפתה למיזם ?

חדירה לשוק חדש בחו"ל, במיוחד בפעם הראשונה, מצריכה הבנה מעמיקה של משמעויות המהלך ושל המאפיינים וההבדלים התרבותיים שקיימים בין מדינות. הבשלים אלו טומנים בחובם סיכון וחוסר וודאות  מבחינות רבות: גיאוגרפי, תרבותי, כלכלי, פוליטי, מוסדי ומסחרי. לפי מודל Uppsala, ככל ששוק היעד לחדירה נמצא במדינה רחוקה יותר, כך ההבדלים בין המדינות יהיו גדולים יותר. כך, למשל, אם וול מארט היתה בוחרת להתרחב בראשונה למדינה באסיה או באירופה, היא היתה נאלצת להתמודד עם פערים גדולים יותר ועם תחרות קמעונאית קשה יותר. וול מארט בחרה להתרחב בפעם הראשונה למקסיקו שהינה 'מדינת מעטפת' הגובלת בארצות הברית, מהלך שעולה בכפיפה אחת עם המודל, ומאפשר התרחבות למדינה קרובה, יחסית, מבחינה גיאוגרפית ותרבותית. 

195.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
3192
היקף עמודים:
8
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.