רשת האינטרנט הפכה להיות גורם משמעותי בחיי היומיום של האדם והיא בעלת השפעה על כל תחומי החיים הקשורים אליו. הדבר נכון גם לעולם העסקי. אסטרטגיה עסקית היא גיבוש דרך פעולה של יחידה עסקית במטר לעזור לארגון לקבוע את המטרות שלו ואת הדרך למימוש המטרות הללו. תהליך זה מתייחס להגדרת החזון, המטרות והיעדים וכך נוצרת האסטרטגיה. מאז חדירת האינטרנט לחיים של החברה היא מהווה את אחד הפיתוחים המשפיעים ביותר על החברה האנושית בעשורים האחרונים ואולי בכלל.
עבודה זו תבקש לבחון את ההשפעה של הרשת הזו על המהלכים העסקיים אשר מתבצעים על ידי הארגונים, ועל הדרך שבה הם קובעים את האסטרטגיה העסקית שלהם. כיצד היא שנתה את הדרך האסטרטגית שבה הם פועלים ומתנהלים. רשת האינטרנט תהיה המשתנה הבלתי תלוי של עבודה זו והאסטרטגיה העסקית של החברות תהיה המשתנה התלוי אשר ההשפעה עליו תבחן בעבודה.
שאלת מחקר: מהן ההשפעות העיקריות של רשת האינטרנט על האסטרטגיה העסקית של חברות?
הסיבה לכך שבחרתי את הנושא היא שלמרות שברור כי ההשפעה של האינטרנט על החברה ידועה לא ברור כיצד היא השפיעה במדויק על השיקולים האסטרטגיים של החברות העסקיות אשר מבקשות להתאים את עצמם למציאות המשתנה. המטרה כאן היא לבודד את ההשפעות העיקריות מן ההשפעות האחרות כדי לבחון את מהות ההשפעה של האינטרנט על השיקולים האסטרטגיים ועל פיתוח האסטרטגיות העסקיות של חברות בזמננו.
1.מבוא
2.רשת האינטרנט והשפעתה על העולם העסקי
2.1 התפתחות האינטרנט בעולם העסקי
2.2 שלבי התפתחות האינטרנט
2.3 השימוש באינטרנט במגזר העסקי
2.4 שינויים במבנה החברות בעקבות השימוש באינטרנט
2.5 חסמים וקשיים בשימוש האינטרנט
3.ניהול אסטרטגי
3.1 רקע כללי
3.2 אסטרטגיות ליצירת יתרון תחרותי
3.3 גורמי המפתח להצלחת אסטרטגיות של החברות
3.5אופן מדידת הצלחת חברות
4. השפעת האינטרנט על האסטרטגיה העסקית
4.1השפעת הטכנולוגיה על המודלים העסקיים
4.2אינטרנט של הדברים
4.3מקרי בוחן: אמזון ונטפליקס
5.דיון
6.סיכום ומסקנות
המלצות למנהלים
טבלת מאמרי ליבה
7.ביבליוגרפיה