השפעת רמת האחריות החברתית על ביצועי חברות

מזהה: 6662
מאמר חם

אחת מהתופעות המעניינות והמשמעותיות של המהפכה התעשייתית ושל הכלכלה הגלובלית אשר התפתחה בהדרגה בעקבותיה, הינה ההפרדה המובנית בין הצרכן ליצרן וריחוקו של היצרן שכעת נתפס כארגון מתוך הקהילה שמתוכה גדל, אשר העניקה לארגון את המרחב, את הכלים ואת כוח האדם אשר אפשר ומאפשר לו להתקיים ולשגשג (Saeidi, Sofian, Saeidi, Saeidi & Saaeidi, 2015). בדיוק בהקשר הזה בעשורים האחרונים נרשמת מגמה, או תפיסה חדשה-ישנה, הקובעת כי הארגון צריך לראות את עצמו כחלק אינטגרלי מהקהילה בה הוא נמצא ופועל שכן זו הקהילה אשר מהווה את כוח עבודתו, וכי הוא, כמו כל אזרח אחר, אחראי (רק בעוצמות משמעותיות הרבה יותר) על האופן שבו כולם גרים יחדיו בקהילה אחת אשר לה מערכת סביבתית שיש לשמור עליה למען בריאות התושבים והעובדים גם יחד (Wang, Chen, Yu & Hsiao, 2015).

עם זאת, התפיסה הקהילתית החדשה אשר הולכת וצוברת תאוצה וחשיבות בשנים האחרונות, אינה רק תופעה סביבתית ומענה לדיון הנעוץ באופן שבו ארגונים מפצים את קהילתם (והארגונים הבינלאומיים – את הקהילה האנושית הגלובלית) על הנזק הסביבתי שאלו יוצרים לטובת התעשרות ושגשוג כלכלי וחברתי, אלא כזו המבקשת להחזיר לארגון את ממדיו הראשוניים הקהילתיים ככזה הצומח מתוך הקהילה, ולכן האינטרס שלה צריך להתאים לאינטרס הארגוני (Frynas & Yamahaki, 2016).

עבודת מחקר זו תבקש לבחון את האופן שבו התעמקות בראייה כוללת זו מולידה אפשרות למינוף ועיצוב מחדש של ׳ביצועי הארגון׳. 

 

1. מבוא

2. אחריות תאגידית

2.1  רקע – התפתחות המושג אחריות תאגידית

2.2  תמורות בביטויים של אחריות תאגידית

2.3 השפעות של אחריות תאגידית על הארגון 

2.4 מדידת רמת האחריות התאגידית של חברות

3. ביצועי חברות

3.1 רקע - התפתחותו וחשיבותו של המושג ביצועי חברות

3.2 הגדרה אופרציונלית לביצועי חברות

3.3 משתנים משפיעים על ביצועי החברה

3.3.1 גורמים חיצוניים מרכזיים המשפיעים על ביצועי חברות

3.3.2 גורמים פנימיים מרכזיים המשפיעים על ביצועי חברות

4. דיון  בשאלת המחקר

4.1 קשרים ישירים בין משתני המחקר

4.2 משמעויות המחקר העיוני והאמפירי 

5. סיכום

5.1 משמעויות מדעיות

5.2 משמעויות ארגוניות

5.3 חמשת מאמרי הליבה של העבודה

6. רשימת מקורות

585.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | משפטים
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
9279
היקף עמודים:
32
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.