השפעת פערי התרבות על הצלחת מיזוגים ורכישות

מזהה: 7393
מאמר חם

עבודה זו עוסקת בהשפעת פערים בתרבות על הצלחה של מיזוגים ורכישות. תרבות מוגדרת בתור אמונות וערכים מקובלים שקבוצות (אתניות, דתיות וחברתיות) מעבירות ללא שינוי מדור לדור (Ahern, Daminelli & Fracassi, 2015). תרבות מופיעה גם בקרב ארגונים עסקיים. פערי התרבות בין ארגונים שונים יכולים להתבטא הן ברמה של תרבות ארגונית, הייחודית לארגון ומכתיבה את נורמות ההתנהגות של חבריו ואת השקפות העולם ששוררות בו, והן ברמה של תרבות לאומית, הייחודית למדינה ומשפיעה אף היא על התנהלות הארגון (Vedd & Lui, 2017). התרבות בארגון עשויה להשפיע על מהלכים עסקיים (Moore, 2021).

מהלך עסקי מסוים הינו מיזוגים ורכישות, המוגדרים כאסטרטגיה של אינטגרציה אופקית, שמטרתה לסייע לרוכשת או לנרכשת להיכנס לענף או למדינה חדשים. במיזוג, מאוחדת פעילות של חברות בגודל דומה, וברכישה, חברה אחת קונה שליטה על חברה אחרת. אסטרטגיה זו מאפשרת לשפר רווחיות דרך הקטנת עלויות והגברת יתרון תחרותי (מורג, 2015). האסטרטגיה של מיזוגים ורכישות הפכה לנפוצה מאד בעשורים האחרונים, ובמיוחד ניתן לראות יותר ויותר מיזוגים חוצי-גבולות (Hsu, 2022). כמו כן, מיזוג מוצלח נחשב לכזה שבו מדדים שונים משתפרים לאחר המיזוג, מבחינה פיננסית (כגון, מחיר מניה, הכנסה נטו ורווח למניה) ו/או לא פיננסית (כגון, נתח שוק, גודל פירמה ושביעות רצון עובדים) (Vedd & Lui, 2017; Moore, 2021). 

 

1. מבוא

2. מיזוגים ורכישות

2.1 רקע כללי על מיזוגים ורכישות

2.2 הסיבות המרכזיות לביצוע מיזוגים ורכישות

2.3 קשיים ואתגרים בביצוע מיזוגים ורכישות

3. פערי תרבות

3.1 רקע כללי על תרבות ארגונית

3.2 אופן מדידת פערי תרבות ארגונית

4. הצלחת מיזוגים ורכישות

4.1 נתונים ממחקרים לגבי אחוז ההצלחה של מיזוגים ורכישות

4.2 אופן מדידת הצלחת מיזוגים ורכישות

5. דיון בשאלת המחקר

6. סיכום, מסקנות והמלצות למנהלים

6.1 מסקנות עיקריות מהעבודה

6.2 המלצות למנהלים

7. רשימת מקורות

320.00 ₪
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
5144
היקף עמודים:
18
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.