ארגונים נוטים להוציא סכומי כסף אדירים כדי לדאוג שהמוצר שלהם יהיה איכותי יותר וכך ייהנה ממוניטין טוב יותר, ביצועים טובים יותר, ובסופו של דבר הכנסה יותר טובה. יותר מכך, במקרים רבים, פסי ייצור נדרשים להציג קבלות ואישורים רשמיים על איכות הייצור שלהם והתהליכים שפס הייצור מבצע כדי להבטיח רמת איכות מסוימת למוצרים, שרלוונטיים במיוחד במוצרים שתקלות בהם עלולים ליצור השלכות קשות, גם במקרים של חיים ומוות. כל אלו מייצרים עלויות רבות לארגון, אם כי לא פעם חלק מהעלויות האלו הינו ׳בירוקרטי׳ ואינו מוביל למוצר ׳איכותי׳ יותר (Eisend, Evanschitzky & Gilliland, 2016).
מחקרים מסוימים, קוראים לבחון את האופן שבו הארגון פועל ואת ההשפעה על איכות המוצר בצורה, תחת המושג החמקמק אך המעניין של תרבות ארגונית. תרבות ארגונית הינה מכילה שורה של מאפיינים גלויים (explicit) וסמויים (tacit) המעצבים את פני הארגון, וקובעים מהם הערכים שהארגון מאמין בהם, ופועל על פי הם, אם במובן הערכי ואם במובן ההתנהגותי (Saad & Asaad, 2015).
בנוסף, התרבות הארגונית איננה רק נוגעת לעקרונות חברתיים או הומניים, אלא היא מסוגלת לאפיין את האופן שבו העובדים מתייחסים זה לזה, משתפים בידע, מדירים או מתייחסים בשוויון לנשים, ואף מנהלים שפה מקצועית חברתית בתוך הארגון. התרבות הארגונית אף קובעת את האופן שהחלטות מתבצעות בארגון, וכמה חופש מקבל העובד להתפתח וללמוד, ואף לחדש ולהניע את הארגון (Triwahyuni, Abdullah & Sunaryo, 2014).
מבוא
1. תרבות ארגונית
1.1 רקע ומאפייני התרבות הארגונית
1.2 מדידה וסיווג של תרבות ארגונית
1.3 השפעת התרבות הארגונית על הארגון
2. איכות המוצר
2.1 רקע ומאפיינים
2.2 ניהול אבטחת איכות
2.3 ביקורת איכות והשפעה על הארגון
3. דיון – בין תרבות ארגונית לאיכות המוצר
4. סיכום
4.1 המלצות למנהלים
מקורות