השפעת השימוש במסחר אלקטרוני על ביצועי חברות

מזהה: 1705

נושא המסחר האלקטרוני הפך וממשיך להפוך מאז שנות ה 90, עם הפעלת רשת האינטרנט והתקשורת הגלובאלית , לתצורת ביצוע עסקים מרכזית בעולם לפחות במדינות מפותחות ומדינות העולם המערבי. בחרתי לעסוק בנושא זה בעבודה זו בשל החשיבות הרבה והמרכזית שנושא זה תופס בעולם העסקים כיום וההשפעה המרכזית שיש לו על רווחיות והתחרותיות של חברות בתעשייה, ובמסחר בכלל. המסחר האלקטרוני חוצה גבולות גיאוגרפיים ומדיניים, ואינו נתון למגבלות של מרחקים פיזיים או הפרשי זמנים ובנוסף, הבדלים תרבותיים הולכים ומצטמצמים בצורת מסחר זו. מסחר אלקטרוני הפך להיות חלק מחיי היום יום של כולנו , החל מעסקאות מכירה וקנייה ברשת בין פרטים בודדים, דרך קנייה של הפרט מחברה או גוף מסחרי ועד לעסקאות ענק בין תאגידים וגופים עסקיים ובנקים.

רשת המידע העולמית מאפשרת כיום לבנות מערכת ביצוע עסקאות, העברת כספים וחשבוניות באמינות ובמהירות גבוהה ביותר. כתוצאה מההתפתחות הכה מואצת של המסחר האלקטרוני, חברות רבות מוצאות את עצמן בתחרות קשה וקשוחה עוד יותר, אשר בה המתחרים מצמצמים זמני אספקה ללקוח, ומאפשרים מגוון גדול של מוצרים לרכישה, תוך ביצוע הנחות והטבות משמעותיות לצרכן. גם זמני הביצוע וזמני ההחלטה של עסקאות בין גופים עסקיים, אף הוא הצטמצם בצורה משמעותית עקב פחיתות תדירות העיכובים של משלוחי דואר או העברת חומר כתוב בפקס. כל המידע זמין ומועבר מיידית וביצוע העסקאות ניתן, גם הוא, לביצוע מיידי דרך הרשת. 

פרק 1-

מבוא

פרק 2 : מסחר אלקטרוני

2.1 רקע כללי 

2.2 מודלים למסחר אלקטרוני

2.3 יתרונות המסחר האלקטרוני

2.4 יתרונות עיקריים לצד הקונה

2.5 יתרונות עיקריים לצד המוכר

2.6 יתרונות לחברה

2.7 חסרונות וחסמים מרכזיים של המסחר האלקטרוני

2.8 אסטרטגיות פעולה במסחר אלקטרוני

2.9 אסטרטגית "הצעת הערך" (Value Proposition)

2.10 התפתחות וחסמים במסחר האלקטרוני

2.11 גורמים ליישום סחר אלקטרוני

2.12 מסחר אלקטרוני במכשירים ניידים

פרק 3 : תחרותיות של חברה

3.1 מהו יתרון תחרותי

3.2 מודלים להגדרת תחרותיות של חברות

3.3 גורמי השפעה  על תחרותיות של חברות

3.4 אופן מדידת ביצועי החברה

פרק 4 :קשר בין סחר אלקטרוני ותחרותיות

פרק 5 : סיכום ומסקנות

5.1 מסקנות עיקריות

5.2 המלצות למנהלים

5.3 טבלת מאמרי הליבה של העבודה

פרק 6 - ביבליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
10610
היקף עמודים:
40
מספר מקורות:
34
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.