השפעת העברת ידע סמוי וגלוי על הצלחת מיזוגים ורכישות

מזהה: 4986
מאמר חם

 

נושא הידע והשימוש בו הינו נושא מרכזי וחשוב בתהליכים העסקיים בתקופתנו. המהירות והדינמיות בה מתנהל עולם העסקים מגדיר חשיבה מהירה ויישום מהיר עוד יותר על מנת להישאר מעודכנים ועל מנת להבטיח מגמת השתפרות ועלייה ברווחיות ותחרותיות. הידע מהווה גורם מרכזי בהצלחת תהליכים של מיזוג ורכישה. כיום הידע גלוי וזמין לכל אחד בכל מקום בשל רשת האינטרנט והרשתות המקצועיות והחברתיות השונות. מכאן עולה עוד יותר חשיבותו של הידע הסמוי, שאינו כתוב או מקודד ומועבר בעל פה. ידע זה והיכולת לקבלו, לעבד אותו ולהטמיע במערך הידע הקיים לטובת החברות המשתתפות בתהליך, יכול להוות את ההבדל בין עסקה מוצלחת של מיזוג או רכישה לבין מהלך כושל שיכול להביא אף להתמוטטות כלכלית של החברות.

בחלקה הראשון של העבודה ניתנת סקירה קצרה על תהליכי מיזוג ורכישה, מאפיינים מרכזיים סוגי תהליכים קיימים וסיבות מרכזיות להצלחה או כישלון של תהליכים אלו. בחלקה השני עוסקת העבודה בהגדרה של ידע כולל החלוקה לידע גלוי וידע סמוי והקשיים בתהליכי העברה ושיתוף של ידע ולאחר מכן פרק דיון בתוצאות וסיכום, הכולל המלצות למחקרי המשך והמלצות למנהלים.

שאלת המחקר: מה השפעת אופן העברת ידע סמוי וגלוי משפיעה על הצלחת רכישות ומיזוגים?

משתנה תלוי: הצלחת רכישות ומיזוגים

משתנים בלתי-תלויים: העברת ידע סמוי וגלוי

השערות המחקר: עליית רמת ויעילות העברת ידע גלוי בין ארגונים, משפיעה באופן חיובי על הצלחת מיזוגים ורכישות.

 

1. מבוא

2. מיזוגים ורכישות

2.1 רקע כללי

2.2 חסמים וקשיים בביצוע מיזוגים ורכישות

2.3 שלבים בביצוע מיזוגים ורכישות

3. ניהול והעברת ידע בין חברות

3.1 רקע כללי והגדרות

3.3 אופן מדידת איכות העברת הידע

4. הצלחת מיזוגים ורכישות

4.1 גורמי מפתח להצלחה

4.2 אופן מדידת הצלחת מיזוגים ורכישות

5. דיון בשאלת המחקר

6. סיכום ומסקנות

6.1 מסקנות עיקריות מהעבודה

6.2 המלצות למנהלים

6.3 טבלת מאמרי הליבה

7. בביליוגרפיה

 

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
9888
היקף עמודים:
36
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.