1.מבוא
משבר האקלים, אחריות חברתית, התמוטטות אקולוגית, נקודות אל-חזור, שינויים בלתי-הפיכים במערכות אקולוגיות מרכזיות- מושגים אלו, שהיו עד לא מזמן חלק משיח קיצוני של חסידי איכות הסביבה ורואי שחורות הפכו מכבר ליותר שכיחים וחלק מהשיח הציבורי. אלו כבר לא נבואות עתידניות, אלא הצהרות רשמיות של גורמים כמו האו"ם וגופים מדעיים מכובדים[1]. על אף ויכוחים פוליטיים לגבי חומרת הסכנה שניצבת בפני האנושות ומידת האחריות של האנושות על השינויים באקלים[2], ללא ספק ישנו שינוי אשר משפיע ברמה מסוימת על כל אחד ואחת מאיתנו. אך מעבר להשפעה של שינוי זה על ההתנהלות של כל אדם ברמה האישית, העניין החשוב באמת הוא ההשפעה על חברות וארגונים עסקיים, אשר הפעולות שלהם משפיעות על רבים, וככל שהחברה גדולה ומשפיעה יותר, כך גם כמות האנשים שמושפעת מפעולותיה.
חברות עסקיות מתפקדות בסביבה מורכבת וצריכות להתמודד באופן קבוע עם שינויים ואי וודאות, ושינויי האקלים מוסיפים מורכבות נוספת. ההתמודדות של חברות עסקיות עם מציאות חדשה זו היא מגוונת ומורכבת בעצמה: ישנן חברות המתמודדות עם שינויים רגולטוריים המחייבים שינוי אסטרטגיה או נקיטת אסטרטגיה חדשה כדי לעמוד בדרישות החדשות; חברות אחרות בוחרות לאמץ אסטרטגיה סביבתית כחלק מזיהוי של יתרון תחרותי בהתאם להלך הרוח הציבורי; וישנן חברות הנוקטות באסטרטגיה ירוקה מתוך אידיאולוגיה ואמונה אמיתית במטרה.
תוכן עניינים
1. מבוא
2. אסטרטגיה ירוקה
2.1 רקע כללי
2.2 קידום אסטרטגיה ירוקה בעולם העסקי
2.3 התועלות המרכזיות משימוש באסטרטגיה ירוקה
2.3.1 שיפור בביצועים סביבתיים
2.3.2 עמידה בדרישות רגולטוריות
2.3.3 ערך נוסף ללקוחות ובעלי עניין אחרים
2.3.4 הורדת עלויות
2.4 חסמים וקשיים באימוץ אסטרטגיה ירוקה
2.4.1 התאמה לחברה
2.4.2 היתכנות טכנולוגית ותלות בסביבה
2.4.3 השקעות ראשוניות גדולות
2.4.4 חסמי ידע
2.5 אופן מדידת רמת האימוץ של אסטרטגיה ירוקה
3. ביצועי חברות
3.1 הגורמים המרכזיים שמשפיעים על ביצועי חברות
3.1.1 גורמים פנימיים
3.1.2 גורמים חיצוניים
3.2 אופן מדידת ביצועי חברות (פיננסיים ואחרים)
4. דיון בשאלת המחקר
5. סיכום ומסקנות
5.1 מסקנות עיקריות מהעבודה
5.2 המלצות למנהלים
5.3 טבלת 5 מאמרי הליבה של העבודה
6. רשימת מקורות
6.1 רשימת מאמרים אקדמיים באנגלית
6.2 רשימת מקורות אחרים באנגלית
6.3 רשימת מקורות בעברית