ההשפעה של תהליך קבלת ההחלטות על היכולת של הארגון הבינלאומי להשיג יתרון תחרותי

מזהה: 4806
מאמר חם

תאגידים בינלאומיים הינם ארגונים אשר בהגדרתם חובקים מדינות ותרבויות שונות, אשר מקשות על כלל המחלקות והסניפים לשתף פעולה ולהתרכז סביב אותם החלטות ואותה מדיניות. לכן, תהליך קבלת ההחלטות של הארגון, ברמת הנהלת הארגון ועד הניהול הזוטר עשויה להשפיע בצורה מכרעת על האופן שבו הארגון מצליח לתפקד ולשגשג. קבלת החלטות הינה סוגיה משמעותית מכיוון שעובדים בארגונים, בניגוד למה שניתן לחשוב, פועלים הרבה פחות מסיבות רציונאליות, ולא פעם פועלים על פי הרגש, ובעיקר תוך ביצוע של תהליך קבלת החלטות בלתי עקבי וכזה אשר אינו אוסף את כלל הנתונים ומשתמש בהם. מכאן, עולה השאלה האם דרך קבלת ההחלטות בארגונים בינלאומיים אכן מתקשים לייצר יתרון תחרותי מאשר אחרים (Dimitratos, Petrou, Plakoyiannaki & Johnson, 2011).

יתרון תחרותי הינו המרכיב הקובע כיצד הארגון מסוגל להתמודד בשוק (או בשווקים) בו הוא פועל, תוך יצירת מצב שהוא מסוגל להשיג נתח ממנו. יתרון תחרותי, לרוב נחשב בתור אספקט מסוים בתוך התחרות הקיימת (בפלח, במוצר, בקהילה, וכדומה), וניצולו כדי להשיג מצד אחד יתרון על המתחרות, ומצד שני, ובעיקר – לשרוד בתוך השוק ואף ליצור רווחים לרווחת ההנהלה והעובדים (Aharoni, Tihanyi & Connelly, 2011).

עבודת מחקר עיונית זו תתמקד בהשפעה של תהליך קבלת ההחלטות של הארגון על היכולת של היכולת של הארגון להשיג את אותו יתרון תחרותי. לכן, שאלת המחקר של פרה-סמינריון זה יהיה ׳מהי ההשפעה של תהליך קבלת ההחלטות על היכולת של הארגון הבינלאומי להשיג יתרון תחרותי?׳,

 

מבוא

1.         תהליך קבלת החלטות

1.1   הקדמה

1.2   הגדרה לתהליך קבלת החלטות בארגון 

1.3   תיאוריות בתהליכי קבלת החלטות

2.         היתרון התחרותי 

2.1   רקע ומאפיינים

2.2   חתירה ליתרון תחרותי

2.3   מדידה אמפירית של יתרון תחרותי 

3.         דיון – דרך קבלת ההחלטות והיתרון התחרותי 

4.         סיכום ומסקנות

4.1   המלצות למנהלים

מקורות

260.00 ₪
סוג עבודה:
פרה סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
4096
היקף עמודים:
15
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.