1.1הצורך
השמנת יתר היא גורם סיכון עיקרי למחלות רבות ובעיקר כרוניות. השכיחות הגוברת של השמנת יתר הנה בעיה חשובה של בריאות הציבור שתורמת לתחלואה עודפת ותמותה בעולם כולו. בישראל, אחוז התמותה בעקבות השמנת יתר הינו 7.7% מכלל מקרי המוות[1].
ההשמנה מוגדרת על פי מדד ה-BMI, שמשקלל את הגובה והמשקל של בן אדם. הגדרת ההשמנה מורכבת משתי רמות: עודף משקל (25 < BMI < 30) והשמנת יתר (30< BMI) [2].
נערכו לא מעט מחקרים בתחום שבדקו את הגורמים להשמנה ואת ההשלכות בטווח הקצר והארוך להשמנת יתר ועודף משקל הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים. מדינות רבות בעולם ובפרט, מדינת ישראל, משקיעים סכומי כסף לא מבוטלים בטיפול בהשמנה ובתוכניות מניעה. כך למשל, עלות טיפול תחלואה עקב השמנה ועודף משקל בישראל עומד על 1.92 מיליארד ₪, שהם כ-3% מסך הוצאות הבריאות של ישראל[3].
מזון בריא נתפס לא פעם כמזון יקר והרבה אנשים לא מוכנים להשקיע את העלות בתמורה למזון בריא יותר.
פרק א' – מהות המיזם
1.1 הצורך
1.2 הפתרון
1.3 מאפייני המוצר
1.4 הצגת חברי המיזם
פרק ב' – ניתוח השוק
2.1 הגדרת השוק
2.2 זיהוי ואפיון קהל היעד
2.3 ניתוח השוק
2.4 מתחרים
2.5 ניתוח אקו סיסטם
2.6 מודל SWOT
פרק ג' – אסטרטגיה ושיווק
3.1 חזון, מטרות ויעדים
3.2 קו מנחה אסטרטגי
3.3 מפת המודל העסקי
3.4 תכנית שיווקית
3.5 תכנית אופרטיבית
פרק ד' – תכנית פיננסית
4.1 הנחות יסוד לתכנית הפיננסית
4.1.1 הצגת הנחות שימושים/עלויות/הוצאות
4.2 עיקרי ממצאי התכנית הפיננסית
4.3 תמצית תחזיות פיננסיות
נספחים
נספח 1- תיאור סכמתי של מראה האפליקציה
נספח 2 - תוצאות סקר נילסן
נספח 3 - מודל הכוחות התחרותיים של פורטר
נספח 4- ניתוח Estemple: