הצגה: שופרסל הינה רשת המרכולים הוותיקה ביותר בארץ. הסניף הראשון הוקם ב-1958. מדובר בחברה קמעונאית המוכרת מזון ומוצרים חיוניים בסיסיים נוספים (כמוצרי ניקיון, היגיינה ותינוקות). מאות סניפיה פרוסים בכל רחבי הארץ. לטענתה, קונים בה כשני מיליון לקוחות פר שבוע. הרשת מעסיקה כ-13,900 עובדים ממגוון המגזרים בארץ. היא גם בעלת מותג פרטי על שמה, שאמור לספק חלופה זולה יותר ליתר המותגים המוצגים על מדפיה. התקשרותה עם ספקיה ארוכת שנים. לחברה מאד חשוב לשמור על שביעות רצון הסביבה שלה, כלומר של לקוחותיה (ע"י הענקת מענה לכל סוגי הצרכנים גם אם נישתיים כגון טבעוניים וסכרתיים, הענקת הטבות ומבצעים וכו'), עובדיה (ע"י הענקת תנאי העסקה הוגנים ומתגמלים, קורסים, הכשרות ומסלולי קידום) וספקיה (דרך התנהלות הוגנת ושקופה). החברה גם מפעילה אתר קניות מקוון עם משלוחים, על מנת להקל על הלקוחות שלא יצטרכו לטרוח בהגעה לסניף, תוך תמיכה טכנולוגית, לוגיסטית ושירותית בכדי להבטיח את תקינות ההזמנות באתר. מטה החברה ממוקם בראשל"צ, והמנכ"ל הינו יצחק אברכהן, המשמש בתפקידו מאז 2012. לחברה יש מס' סוגי סניפים: שופרסל דיל הממוקם מחוץ לעיר באזורי תעשייה ואמור להיות בעלי מחירי דיסקאונט ועם מגוון רחב של מוצרים, שופרסל שלי הממוקם במרכזי העיר בתוך שכונות ואמור להוות אופציה נוחה וזמינה לצריכה, שופרסל אקספרס הממוקם בשכונות והוא סניף יחסית קטן עם מוצרים שנצרכים בתדירות גבוהה. לשופרסל גם יש בסופרים מתחמי GREEN בהם מוצג מזון טרי ואורגני, כמענה למגמות הבריאות של השנים האחרונות. שופרסל מציעה גם מועדון לקוחות וכרטיס אשראי משלה שאמורים להעניק הטבות לקונים[i].
1. הצגת החברה, יעוד וחזון הארגון
2 . אסטרטגיה גנרית, משאבים, יכולות ויכולות ליבה לפי VRINO
אסטרטגיות גנריות
איתור וניתוח משאבי החברה
משאבים מוחשיים
משאבים בלתי מוחשיים
מיומנויות אישיות
איתור יכולות החברה
בפונקציית השיווק
בפונקציית משא"נ
בפונקציית ניהול
בדיקה - האם היכולות העיקריות אכן יכולות ליבה לפי כל תבחיני VRINO
1. פיתוח המותג
2. ביצוע יעיל של משימות ניהול
3. הגדרת הסקטור והענף הרלוונטיים, ואבחון השלב ההתפתחותי של הענף ומשמעותו
ניתוח סביבת המאקרו של החברה – לפי מודלESTEMPLE
5 . ניתוח סביבת המיקרו
כוחות תחרותיים בענף לפי מודל 5 הכוחות של פורטר
קבוצות אסטרטגיות בענף
מסקנה כוללת לגבי מידת אטרקטיביות הענף יחד עם מודל אוקיאנוס אדום/כחול
6. יישום תמצית מודל SWOT לחברה וניסוח מסקנות
חוזקות
חולשות
הזדמנויות
איומים
7. Business Model Canvas
8. הצגת המלצות לפיתוח וצמיחת החברה
9. ביבליוגרפיה
10. נספחים
נספח מס' 1: מפת הפרישה של שופרסל
נספח מס' 2: הערכת מוניטין חברת שופרסל לעומת יתר נכסיה העיקריים
נספח מס' 3: מפה תפיסתית של קבוצות אסטרטגיות
מקורות נוספים