אסטרטגיה עיסקית - ניתוח חברת שופרסל

מזהה: 1556
מאמר חם

הצגת החברה

שופרסל פעילה החל משנת 1957. מניות החברה נסחרות בבורסה בתל אביב החל  משנת 1980. מניית החברה נכללת  במדד תל-אביב 75.

הקבוצה הינה בעלת רשת הסופרמרקטים הגדולה והמובילה בישראל מבחינת היקף מכירותיה. עיסוקה העיקרי של הקבוצה הוא בשיווק קמעונאי בתחום המזון. הקבוצה מנהלת ומפתחת את עסקיה במטרה להציע מגוון רחב של מוצרים ומותגים ברמת איכות גבוהה  ובמחיר תחרותי,  בדגש על חדשנות ושירות,  ובהתאמה לצורכיהם של לקוחות הרשת.

לפי הערכות, היקף שוק קמעונאות המזון בישראל בשנת 2014 הינו  62-65 מיליארד ₪. מכירות הקבוצה בשנת 2014 הסתכמו בכ 11,602- מיליון ₪. נכון ליום 31 בדצמבר 2014 הפעילה החברה 283 סניפים, בשטח כולל של כ 537- אלפי מ"ר ומספר העובדים בחברה הסתכם ב 13,518- עובדים. (בהיקף של כ-12,100 משרות מלאות). להערכת החברה, נתח השוק של הקבוצה בשנת 2014 מהווה כ- 18%-19% מסה"כ שוק קמעונאות המזון בישראל – בדומה לנתח השוק של הקבוצה בשנה הקודמת.

שוק קמעונאות המזון בישראל נתון לתחרות גבוהה מזה מספר שנים. פועלות בו רשתות השיווק, חנויות נוחות בערים ובתחנות דלק, חנויות מכולת שכונתיות, שווקים פתוחים, וחנויות מתמחות – כגון ירקנים, אטליזים ומעדניות. כמו כן, המגמה היא של התגברות משמעותית בתחרות, בעיקר כתוצאה מהתפתחותן המהירה של רשתות השיווק הנוספות בפריסה ארצית, אשר מגדילות את שטחי המסחר ונתח השוק שלהן. התחרות אינטנסיבית ומבוססת בעיקר על מחיר.

כתוצאה מכך, נרשמה ירידה בשיעורי הרווח הגולמי. כמו כן, שיעורי הרווח הנקי ירדו אף הם.

 

1.        פרק א' – הצגת החברה

1.1.            מערך הסניפים

1.1.1.             קבוצת סניפי הדיסקאונט

1.1.2.             קבוצת הסניפים השכונתיים

1.2.            ערוצי שיווק נוספים

1.3.            המותג הפרטי של החברה

1.4.            מועדון הלקוחות

1.4.1.             צורות חברות במועדון 

1.5.            תווי קניה

1.6.            תוכניות התפתחות ואסטרטגיה עסקית

1.7.            התוכנית העסקית החדשה

1.7.1.             תוכנית התייעלות

1.7.2.             פרויקט שיפור שרשרת האספקה

1.7.3.             שיפור השירות ללקוח

1.8.            פיקוח ובקרה על  התוצרת החקלאית

2.        פרק ב' – ניתוח סביבת הפירמה

2.1.            ניתוח הסביבה הרחוקה

2.1.1.             השפעה פוליטית וחוקית

2.1.2.             השפעה כלכלית

2.1.3.             השפעה סוציולוגיתתרבותית

2.1.4.             השפעה טכנולוגית

2.2.            ניתוח הסביבה הקרובה

2.2.1.             התחרות בשוק המזון 

2.2.2.             מותגים פרטיים של המתחרים

2.3.            ניתוח לקוחות

2.3.1.             תיאור פלחי השוק

2.3.2.             הפעילות השיווקית בכל פלח

2.3.3.             פלחי שוק שאליה הפירמה לא פונה

2.4.            ספקים

2.4.1.             תקופות ההתקשרות

2.4.2.             תנאי ההתקשרות

2.4.3.             ספקי המותג הפרטי

2.4.4.             תלות בספקים והיקפי רכישות מספקים

2.4.5.             מגבלות חוקיות הנוגעות ליחסים עם הספקים

2.5.            עובדים

2.5.1.             המבנה הארגוני של החברה

2.5.2.             הסכמי שכר

2.5.3.             העלאת שכר המינימום

2.5.4.             תכנית ההתייעלות – ביחס לעובדים

2.6.            גורמי הביניים

3.        מסקנות

4.        המלצות

5.        ביבליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
10532
היקף עמודים:
35
מספר מקורות:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.