אסטרטגיה ירוקה ככלי להשגת יתרון תחרותי

מזהה: 5019

 

חברות עסקיות מתפקדות כיום בסביבה מורכבת יותר מאי פעם והן נאלצות להתמודד עם שינויים גלובליים משמעותיים. חלק ניכר משינויים אלו קשור לסוגיות סביבתיות כגון התחממות כדור הארץ, שינויי אקלים קיצוניים, מיצוי המשאבים הסביבתיים, הגירה ושינויים ודמוגרפיים ועוד. בעקבות כך, כיום מצופה מחברות מסחריות ליותר מאשר תפקוד עסקי משביע רצון אלא להפגין וליישם מדיניות של אחריות חברתית. החברות מצופות להציג וליישם מדיניות חברתית אקטיבית ולהוות גורמים פעילים בשיפור העולם שלנו, או לכל הפחות מניעה והימנעות מפגיעה בו במסגרת הפעילות העסקית של החברה, בין אם במהלך תהליך הייצור או העבודה או של התוצר עצמו. האופן בו החברה מתנהלת בנוגע לסוגיות סביבתיות, האסטרטגיה ירוקה שלה, יכולה לכלול מגוון צעדים ופעולות, בין היתר שיפור תהליכי ניצול אנרגיה, צמצום פליטות וזיהום, מחקר ופיתוח של חומרים חדשים, הקטנת טביעת רגל אקולוגית ועוד.

אותה אסטרטגיה ירוקה היא הנושא של עבודה זו. בעקבות החשיבות הגוברת של הנושא בעולם העסקי והמקום המשמעותי של הנושא בדעת הקהל והזירה הציבורית, מעניין לבחון כיצד יישום אסטרטגיה ירוקה יכולה לשמש את החברה או הארגון העסקי מבחינה כלכלית. מתוך כך נוסחה שאלת המחקר שעבודה זו תבחן שהיא כיצד אסטרטגיה ירוקה תורמת לחברה בדרך להשגת יתרון תחרותי בענף. שאלת המחקר נשענת על הטענה שקיום אסטרטגיה ירוקה הפך למרכיב הכרחי בפעילותה של כל חברה עסקית, ושאסטרטגיה שכזו יכולה להוות יתרון תחרותי של ממש על פני מתחרים. אם כן מטרת עבודה זו היא לבדוק ולהציג כיצד טענה זו מתבטאת באופן אמפירי.

 

מבוא  

המשתנה התלוי – יתרון תחרותי 

            יתרון תחרותי- הגדרה ורקע  

            מודל חמשת הכוחות של פורטר  

המשתנה הבלתי תלוי- אסטרטגיה ירוקה  

            אסטרטגיה ירוקה- הגדרה ורקע  

            סוגי אסטרטגיות ירוקות  

            תופעת הGreen wash  

            מדדים אמפיריים לבחינת אסטרטגיה ירוקה  

כיצד אסטרטגיה ירוקה משפיעה על הפירמה בדרך להשגת יתרון תחרותי 

סיכום ומסקנות  

ביבליוגרפיה 

280.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
איכות הסביבה | אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
4453
היקף עמודים:
13
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.