מבוא
* בשנות ה-70 הוביל שר החינוך יגאל אלון תהליך לביזור ארגוני של משרד החינוך
* המטרה: יצירת אקלים בית ספרי תורם ותומך המבוסס על עשייה חינוכית ושיתופית
* 1971 – הוקמה ועדה לעידוד יוזמות מורים ß המלצה על הגשמת תוכנית לימודים תוך מתן עצמאות לבתי הספר והמורים
* הנחת יסוד: עצמאות חינוכית ß תחושת צמיחה ואווירה חופשית וחדשנית ß עידוד אחריות ויצירתיות ß תוצאות חינוכיות משמעותיות
חסרונות:
* ערעור אחריות המדינה להענקת חינוך חינם איכותי לכל הילדים (ללא תלות ברקע חברתי)
* הפעלת מנגנוני סינון מצד בתי ספר מהווים יתרון עבור ילדים להורים מרקע חברתי גבוה
* תוצאה אפשרית: ביסוס והרחבה של פערים חברתיים