עבודה קצרה בחינוך: רכישת קריאה.
מהם לדעתכם, הגורמים הקריטיים שבלעדיהם לא תהיה כלל רכישת קריאה, ומהם הגורמים שאפשר ללמוד לקרוא למרות קיומם? מה יכולה המורה לעשות כדי להשפיע? נמקו את טענתכם.
לפי דעתי, הגורם הקריטי ביותר שבלעדיו לא תהיה כלל רכישת קריאה, שהוא גם החשוב ביותר ומהווה תנאי הכרחי ברכישת הקריאה הוא ההתפתחות הלשונית של הילד, אשר באה לידי ביטוי ברכישת השפה הדבורה והשפה הכתובה. התפתחות לשונית חלקית או לקויה בחייו של הילד עלולה למנוע מן הילד להבין תפקודים תקשורתיים, אשר הוא נתקל בהם בקריאה, באופן הנכון והתקין. זאת ועוד, ההתפתחות הלשונית התקינה מסייעת לילד בהמשך בפענוח ובזיהוי של מילים במהלך הקריאה, שעמן אין לו היכרות מוקדמת.