רבי חנינא אומר כי בנושא דרישה וחקירה של עדים בפני בית דין, כפי שיש צורך לחקרם בדיני נפשות ("ודרשת וחקרת ושאלת היטב והנה אמת נכון הדבר"), יש צורך לחקור גם בתחום דיני הממונות, שכן בפרק כ"ד פסוק כ"ב לספר ויקרא צוו בני ישראל לקיים שיטת משפט אחידה ("משפט אחד יהיה לכם"). אולם לדברי הרב, חכמים סייגו קביעה זו באומרם כי "דיני ממונות אין צריכין דרישה וחקירה," לא צריך לעבור את הליך הדרישה והחקירה בדיני ממונות, זאת על מנת "שלא ינעלו את הדלת בפני לוין", כלומר למנוע מצב שבו ייפסלו עדים רבים בחקירות בבית דין, וכך אנשים עלולים להימנע מלהלוות כספים מחשש שיגיעו לבית הדין והעדים ייכשלו בחקירות.