המטרה שיציב בפני התלמיד תבטא ערכים של הישגיות בעוד הדרך להשיגם והדרך להתנהלות תקבע מתוך כבוד לערכים מסורתיים. מהצד השני, המנהל גם ישתמש בערכים אלו גם בכדי להתמודד עם טענות המורים והוא יציב את הצלחת התלמיד ופריחתו כהישג אישי שלהם אליו הם צריכים לשאוף. כמו כן, אם התלמיד לא ימשיך לא בקודים המוסריים שהמנהל קובע באור הערכים המוסריים, הוא ייאלץ לעזוב. ההשלכות לטווח הקצר הם לדעתי חשדנות מצד המורים כלפי התלמיד שתהפוך אותם לביקורתיים מאוד כלפיו ומצד שני התלמיד ינהג כאילו קיבל הזדמנות שניה, בעיקר מלחץ מצד הוריו שקיבלו את מבוקשם, ולכן יתנהג בצורה טובה. בטווח הארוך, יכול להיות שתחושת הכבוד לה הוא יזכה גם מגורמים אחרים מבית ספר תביא אותו להשקיע יותר בלימודים אך יש צורך גם בתמיכה ובאמפטיה בכדי לפתור את הבעיות שלו.