נקודות החוזקה של משימת ההיגיינה הן האמצעים להמחשה, כפי שנכתב למעלה, גם תמונות וגם סיפור, המאפשרות נקודות מבט וגירוי חושים אחרים עבור התלמידים, דבר שיכול להרחיב את יכולת ההפנמה ואת תהליך הלמידה. בנוסף, נראה שהמשימה מאוד מחוברת לחיי היום יום של התלמידים ויש לכך ערך גבוה בעבורם ורכישת כישורי חיים מתאימים. נקודת החולשה של המישמה טמונה בעיניי בפער בין שלבי המעגל לתוצר שלו. בתוצר מצופה מהתלמידים להקפיד על ההיגיינה העצמית שלהם באמצעות טבלת מעקב אחר פעילויות מוגדרות שאין אליהן התייחסות במעגל ההפנמה המדובר. יש פער בין היכולת לזהות פנים מלוכלכים ולזהות שיש ילדה לא נקייה בסיפור, לבין הבנה והפנמה של חשיבות צחצוח השיניים, הקפדה על הופעה נקיה, שטיפת ידיים וסירוק, כפי שמצופה מהם בטבלה היומית. הדרישה הסופית מהם נראית כלא קשורה לשאר מרכיבי המעגל וחסר חלק מקשר או בניה אחרת של המעגל על מנת להוביל את התלמידים להפנמת ההרגלים הנדרשים מהם בתוצר.