במאמר מתוארת מכונת למידה אשר מאפשרת לימוד איות לתלמידים בכיתות ג׳ וד׳. המכונה מאפשרת שישה שלבים בעלי מאפיינים דומים ובכך גם תלמיד חלש יכול להצליח בשלב השישי משום שכבר עבר את כל חמשת השלבים הקודמים. המכונה מאפשרת חזרה ובכך מספקת חיזוקים חיובים עבור התלמיד ומעודדת את התקדמותו. זוהי דוגמא אחת לתהליכי למידה שנעשה בעזרת ניתוח תהליכי למידה. התלמיד לומד לאיית את המילה בעזרת המכונה, אשר עושה שימוש בעיצוב צורות התנהגות מורכבות. דוגמא נוספת שהובאה הינה מתחום הוראת המתמטיקה, בה התלמיד פותר משוואות פשוטות החוזרות על עצמן עם נעלים שונים. גם כאן קיים אלמנט החזרה כאשר התלמיד יכול לפתור מספר רב של שאלות הנוגעות לאותם קשרים. בכיתה רגילה למורה אין אפשרות לספק משוב עבור כל כך הרבה תרגילים ובנוסף התוכנה מאפשרת לתלמיד להשקיע כרבע שעה ביום ללימוד ולא קיימת דרישה להשקעת זמן מיותרת. המאמר מתאר מספר דוגמאות נוספות אשר בכולן אלמנט החזרה בולט: לימוד שיר בעל פה בעזרת חזרה והיעלמות, לימוד מדינות העולם בעזרת חזרה והחסרת המיקום על המפה ועוד. בכל התהליכים המתוארים, התלמיד עובר תהליך כאשר בסופו הוא מצליח להשלים לבד את המטלה המבוקשת. הלמידה המתוכנתת מספקת מענה שונה לתלמיד.