"אילו היינו מתרכזים בסיוע ללמידה – כיצד, מדוע ומתי לומד התלמיד; ואיך יוצרים למידה המונעת מבפנים – כי אז היינו הולכים בדרך מועילה הרבה יותר"
המשפט הזה מתחבר לחוויה שלי כתלמידה בבית הספר התיכון. לאורך רוב תקופת לימודיי בתיכון, הושם דגש משמעותי אוד על הספק החומר הנלמד, על ההכנה לבגרויות, על שינון והקאה של חומר, ועל הישרדות בעומס ובלחץ שטומנים בחובם הלימודים, כמו גם גיל ההתבגרות. אני מרגישה כי אם מוריי בתיכון, היו נוהגים כלפינו התלמידים בגישה הדומה לזו של רוג'רס, חוויית הלימודים שלי היתה הרבה יותר מקיפה, חיובית ומשמעותית, ומי יודע, אולי, גם הישגיי הלימודיים, היו טובים יותר.