אסור לבודד את התלמידים ממוצא אתיופי בבתי ספר לאוכלוסיה זו ,בשום אופן כי זה יגרור בעיות קיפוח ,אלימות, חוסר סובלנות ועוד.ולכן יש לשלבם בכתות מעורבות.כמו כן נמצא כי לאוכלוסיית תלמידים זו יש קושי ברכישת השפה הכתובה .מתוך מחקרה של ד"ר מיכל שני עולה שהסיבה לכך נעוצה במאפייני ההורים שמבססים את הקשר עם הילד על שפה דבורה ,ושתפישתם את רכישת השפה-לא חשובה בעיניהם.מצב זה דורש ממערכת החינוך שינוי התפישה אצל ההורים והקדשת מאמצים לסיוע לתלמידים ממוצא אתיופי.