שאלה 1
הפורום להגשת העתירה
הפורום המתאים להגשת העתירה היא לבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ. חוק בית המשפט לעניינים מנהליים קובע בסעיף 5 כי עתירה מנהלית בעניינים המפורטים בתוספת הראשונה תידון בבית המשפט לעניינים מנהליים, ובתוספת הראשונה מפורטות סוגי ההחלטות המנהליות שבהן תהיה סמכות לבית המשפט לעניינים מנהליים. פקודת בריאות העם בכלל, והחוק נשוא העבודה בפרט, אינם מופיעים בתוספת הראשונה. כמו כן, ככלל החלטת שר או ממשלה נדונה בבג"צ, ובעניינינו העתירה עוסקת גם בהחלטות שרת הבריאות, הגם שהעתירה עצמה מכוונת כנגד החלטת הפרויקטורית לדחות את הערר, והטענות כנגד החלטות השרה עולות כתקיפה עקיפה.
שאלה 2
האיסור על ניגוד עניינים אוסר על עצם הימצאות במצב של ניגוד עניינים. ניגוד עניינים יכול להיות ניגוד עניינים אישי ויכול להיות ניגוד עניינים מוסדי. כאשר ישנו מצב של ניגוד עניינים המצב לכשעצמו הוא פסול, אף אם לא ניתן להצביע על החלטה קונקרטית שהתקבלה בעקבות ניגוד העניינים. כלל זה שונה מהכלל לעניין שיקולים זרים, כי הכלל של השיקולים הזרים מתמקד בקבלת החלטה בפועל המבוססת על שיקול זר, ולא רק בעצם ההימצאות במצב מסוים.
שאלה 3
חזקת התקינות היא חזקת החוקיות של מעשי השלטון/מעשה מנהלי. חזקת התקינות פועלת לטובת הרשות המנהלית/השלטון. לפי כלל זה ישנה חזקה שפעולותיה של הרשות המנהלית הן תקינות, ועל הטוען ההפך מוטל נטל ההוכחה, ועליו להוכיח את הפגם החוקי שנפל בתקינות הפעולות המנהליות.