פרק ראשון: רוק ישראלי סקירה מקדימה
הרוק הישראלי החל למעשה בשנות השישים בתור מוזיקה מחתרתית שנוגנה במסגרת מועדוני מוזיקה פרטיים שהיו חלק נפרד מהמיינסטרים הישראלי של אותה התקופה( אשר היה בעיקר מבוסס על שירי ארץ ישראל. המוזיקה של הרוק החלה על ידי להקות הקצב אשר חיקו את הרוקנרול האמריקאי ובדרך כלל ביצעו שירי כיסוי ללהיטים של שירי הרוק הלועזיים או שערכו גרסה מקומית של המוזיקה הזו. להקות אלו פנו בעיקר אל הדור הצעיר בתור סגנון חדש ומרדני אשר לא מצא חן בעיני המבוגרים שעדיין העדיפו את המוזיקה הישנה של ארץ ישראל. בניגוד לשירים אלו שירי הרוק עסקו בעיקר בנושאים של ענייני הפרט, אהבה נכזבת ודברים אישיים אחרים, לעומת הנושאים הכללים והרחבים של שירי ארץ ישראל הישנה שאפיינה את המוזיקה עד לשלב זה (סרוסי ורגב, 2013).
אחת הלהקות הבולטות אשר צמחו בסצנה של להקות הקצב הייתה להקת "הצ'רצ'ילים". להקה זו הייתה הראשונה אשר הצליחה לצאת מהמסגרת של להקת קצב מחתרתית והיא ליוותה זמרים מן השורה הראשונה כמו אריק איינשטיין או צביקה פיק. בעקבות השפעה זו קמו להקות שהפכו להיות יותר מקובלות על הציבור הרחב משום שכתבו בעברית וכיוונו אל פלח גדול יותר בקהל הישראלי, כמו החלונות הגבוהים שהוציאו להיטים כמו "אינך יכולה" והכותבים שלהם היו כותבים ידועים כמו יורם טהר-לב או חיים חפר שהיו כותבים ידועים.