הרכב ספר ירמיה
למרות שספרי נבואה ידועים לנו בעיקר מתוך כתבים בדתות המונותאיסטיות, ידוע כי היו נבואות שונות כחלק מן המאגר התרבותי של עמי המזרח. ידע זה ברשותנו בעיקר משום התגליות אשר התגלו בעיר מארי, אשר נמצאת תחת שטח ממלכת אשור. משום הזמן הרב שעבר מאז שהם נכתבו לעומת ספרי הנבואה הידועים לנו, המחקר בתחילה התעלם מן הקשר בין המקורות, עד לשנות השבעים אשר אז המחקר החל להצביע על נקודות משיקות בין שתי סגנונות הנבואה השונים(Nissinen, Seow & Ritner, 2003).
כאשר מנתחים את הנבואות הנאו אשוריות אחד הקשיים במחקר הוא מיעוט הטקסט אשר בו מתוארים הנבואות, ריבוי המקומות והזמנים בהם הם נכתבו. משום כך, ולמרות שהנבואות ניתנו בעיקר באופן מילולי, הידוע לנו בנוגע לנבואות האלה הם חיבורים של שברי מידע וטקסט של רק חלק קטן מן העולם הנבואי אשר אפיין את המרחב(Nissinen, Seow & Ritner, 2003), ובכל מקרה מהווה מיעוט קטן מתוך כלל המסמכים אשר נמצאו בארכיונים האשוריים. ניתן לומר כי הדרך שעשתה הנבואה מאופייה המילולי ועד להעלאתה על הכתב הייתה ארוכה וככל הנראה התעוותה במהלך התהליך(Nissinen, Seow & Ritner, 2003). בחברה הנאו אשורית, הנבואות קיבלו מעמד חשוב יותר מאשר מאלו אשר נמצאו בעיר מארי. אשורבניפל ואסרחדון אכסנו את הנבואות הללו בארכיונים ממלכותיים והראו כי הם מוקירים את החשיבות של המסרים אשר נמצאו בכתובים.
טקסט אשר מוגדר טקסט נבואי חייב להיות מוגדר לפי פרמטרים מסוימים על מנת להיחשב כטקסט נבואי.