שאלה מס' 1:
ע"פ אריסטו, העבדות הינה חלק בלתי נפרד מהסדר הקיומי של הטבע. היא (העבדות) טובה ואף צודקת, הן לאדון והן לעבד. מאחר וגם בין חיות יש שולטים ויש נשלטים, כך גם אצל בני האדם. חלק מבני האדם נולדו לשלוט וחלק נולדו לשרת את אדונם.
את השקפתו הוא מציג ע"י תיאוריית "העבד הטבעי" – בני האדם יכולים לצוד בני אדם ולשעבדם, כשם שאנחנו יכולים לצוד בע"ח ולאכול אותם.
שאלה מס' 2:
מה ניתן ללמוד משני קטעים אלו על היחס לעבדות בזמן הנצרות
בקטעים אלו ניכר שהיחס כלפי העבד הינו כאדם השווה לאדונו, שכן כפי שהאדון רוצה לאכול, כך גם העבד החוזר מן השדות. לוקאסשואל מי נותן לעבד שלו לאכול בשובו מהעבודה, או שקודם דורש ממנו לתת לו אוכל ואח"כ שהעבד יואכל. לוקאס מציין שיש להיות אסירי תודה לעבד – לא לקחת כמובן מאליו את שירותו ומאמציו, ולהתייחס אליו כאחד האדם. כי גם בני החורין עושים מה שציווה אליהם בפני האל – כי כולם עבדים בראש ובראשונה של האל, ולכן כולם שווים.
שאלה מס' 3: קטע כתיבה בנושא: התקוממות העבדים באי סיציליה
שאלת המחקר: מה הסיבות המרכזיות להתקוממות העבדים באי סיציליה
נעזרת במקור: דיודורוס סיקולוס, ביבליותיה לד-לה:2, 1-4, מס' 126
בשנים 132-136 לפנה"ס התחוללה באי סיציליה מרידת עבדים רבת היקף, שיש שכינו אותה מלחמה של ממש. המרידה החלה בהתקבצותם של 400 עבדים באזור כפרי ליד העיר האנה, מהר מאוד העבדים השתלטו על העיר וביצעו בה ובאנשים בתוכה מעשים אכזריים, שוד וביזה. אט אט תפח מספר של המורדים לכדי 6000 איש, ורבים הצטרפו אליהם עם נשקים קרים וכל העולה בידם. פשיטות המורדים היו אכזריות ביותר, ומספר המשתתפים בהם טיפס והגיע עד 200 אלף מורדים.