בנימין מרמלשטיין, אחרון "נפגעי הצדק", העד שלא נשמע מעולם - תרגום

מזהה: 7960
מאמר חם

מי היה באמת ד"ר בנימין מרמלשטיין (נולד בלמברג / לבוב ב 1905 – נפטר ברומא ב 1989)? הוא החשיב את עצמו כאחרון ה"נפגעי הצדק" שחפותו לא הוכחה במלואה מעולם. אולם למרות שהוגדר כ "רב, מחנך ודמות מובילה בתקופת השואה", גם לאחר פטירתו, לכותב מאמר זה הייתה משימה קשה וכואבת להדוף את ההאשמות האבסורדיות ולשון הרע כנגד מרמלשטיין שכולן התבססו בדרך כלל על "עדות שמיעה" סביב הרצון של דורשי רע לייצר אי אמון בעדויות השונות.

בשנת 1938, עם סיפוחה של אוסטריה לרייך השלישי (ה"אנשלוס") ללא שום התנגדות מצד הקהילה הבינלאומית גם לא מצד נשיא צ'כוסלובקיה בנס, בנימין מרמלשטיין היה אחד מ 17 רבני הקהילה היהודית בווינה ועד שנת 1939 הוא כבר היה הרב היחיד. מה שהביא להערכה רק מצד הרב הראשי באוסטריה - הרץ.  הקהילה היהודית בווינה נזקקה למנהל צעיר, בוודאי שלא מחנך. מסמכים שהוגשו לשלטונות הנאצים שעדיין הוכרו באותה תקופה על ידי המוסדות הבינלאומיים נדרשו להיכתב בתשומת לב גדולה לכל מילה ובסגנון שהנאצים היו מוכנים לקרוא ולהבין ובוודאי שלא על ידי אנשי רוח כגון גיתה, היינה, שילר וכדומה. בימינו, מנהיגים יהודיים זוכים לכבוד והוקרה  בעוד שבתקופה האפלה של עליית הנאצים לשלטון הם זכו במקרה הטוב ביותר לאיומים קשים. אחד מהמנהיגים היהודיים הבודדים ששרד את השואה היה רבי בנימין מרמלשטיין שכמעט לעולם לא הוזמן להעיד על תקופת השואה.

100.00 ₪
סוג עבודה:
סיכום מאמר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
היסטוריה
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
7797
היקף עמודים:
19
מספר מקורות:
1
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.