עבודה זו תעסוק בניתוח היצירות של האמן הצעיר מחמוד קייס, על רקע תפיסות וגישות שונות אשר מציגות את היצירות השונות לאורן. מחמוד קייס הוא אמן פלסטיני צעיר, בוגר החוג ללימודי אומנות באוניברסיטת חיפה. הוא נולד בשנת 1985 בנחף. הוא בן למשפחה פלסטינית מוסלמית והוא גדל וחונך בתור אדם דתי אשר נוהג לפקוד את המסגדים באופן קבוע. הוא למד אומנות במכללת סכנין ולאחר מכן השלים את לימודיו באוניברסיטת חיפה בתואר ראשון ושני. כיום הוא פועל בסדנת הפיסול של החוג לאומנות בחיפה ובמסגרת עיסוק זה הוא גם מלמד. את העבודות שלו ניתן לראות כביקורת ופרשנות שלו על החברה ועל המציאות הפוליטית והחברתית אותה הוא מבקש לתאר.
ראשית, יש לזכור כי אנו מתייחסים למציגים בתור יצירות אומנות מאחר ואנו מהווים חלק מן התרבות של העולם המערבי ורואים בערכים האסתטיים שלו ערכים מקובלים עלינו. למרות שיש שאנו מהוויים מן העולם הזה ולמרות שאנו נוטלים חלק בתוצרים התרבותיים של העולם הזה אין כל הבטחה כי אנו נבין את המיצג באופן שהוא אמור להיות מובן לפי כוונתו של היוצר[1]. חלק גדול מן הפירוש של יצירה מסוימת טמון בכך בפירוש של הצופה ביצירה. כל צופה מפרש את היצירות שהוא צופה בהן לפי אמות המידה הסובייקטיביות שלו ובכך אנו יכולים לקבל פענוח שונה לחלוטין של יצירה מסוימת, על ידי האנשים השונים. לכן, על מנת לפרש יצירה מסוימת בצורה הטובה ביותר, ואשר תרד לסוף דעתו של היוצר יש להבין את ההקשר של היצירה ואת העולם שממנה היא הגיחה.
מבוא
פרק א
ערבסק 3#
פרק ב'
פרק ג'- פוסט קולוניאליזם ביצירות מחמוד קייס
פרק ד'
סיכום
תמונות
ביבליוגרפיה