קמפיין כחול לבן והליכוד בראי סרטוני וידאו ברשתות החברתיות בתקופת הבחירות 2019 - 2020

מזהה: 5605
מאמר חם

מדינת ישראל נמצאה עד לא מזמן בסבבי בחירות שאין שני להם בהיסטוריה של המדינה, שלושה סבבי בחירות שבסיומם לא הוכרז מנצח ולא עלה בידי הנבחרים להקים ממשלה בעזרת הכוח שניתן להם מהציבור. התוצאות הראו עד כמה הדעות של הציבור בישראל  עיקשות ומחולקות לשני מחנות שקשה לחבר בניהם. סבבי הבחירות הללו התאפיינו בפעילות הולכת וגוברת ברשתות החברתיות, בדגש על פרסומים של וידאו בפייסבוק וביוטיוב, ללא קשר לגודל המפלגה או לכמות התמיכה שיש לה בציבור. גם מפלגות קטנות שככל הנראה כלל לא יעברו את אחוז החסימה היו מאוד דומיננטיות ברשתות החברתיות עד כדי כך שהן החלו להיות נוכחות יותר ויותר גם בגופי התקשורת המסורתיים. מאפיין נוסף וחשוב בסבבי הבחירות הללו היה ההיבט האישי – לא עוד קידום מפלגה כמו ליכוד או כחול לבן, אלא קידום של נבחר ספציפי, כמו נתניהו או גנץ. הרשתות החברתיות אפשרו קידום אישי של נבחר, הפיכתו למותג, ולא קידום של מפלגה. שני הנבחרים – נתניהו וגנץ השתמשו לרוב בווידאו.

נושא העבודה הינו: ניתוח השוואתי - קמפיין כחול לבן והליכוד בראי סרטוני וידאו ברשתות החברתיות בתקופת הבחירות (החל מאפריל 2019 ועד מרץ 2020).

שאלת המחקר שתנחה אותי: איזה משני הקמפיינים (כחול לבן וליכוד) עשו שימוש מוצלח יותר בסרטוני וידאו במדדים של איכות מקצועית ובמדדי השפעה של רשתות חברתיות?

מקרה בוחן: בדיקת סרטוני וידאו בעמודי הרשתות החברתיות של המפלגה וראש המפלגה

 

מבוא

סקירת ספרות

תקשורת והשפעתה על הזירה הציבורית

רשתות חברתיות מדיה חדשה

רשתות חברתיות כחלק מקמפיין פוליטי בבחירות והשפעתן 

שיתוף תוכן 

הקמפיין הפוליטי וחשיבותו 

על סרטוני הוידאו בבחירות

דפוסי ההצבעה בישראל בשלושת הבחירות האחרונות

שיטת המחקר

הצגת ממצאים

דיון בממצאים

סיכום

ביבליוגרפיה

550.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל | תקשורת
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
8771
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.