עמדות של בני נוער ששומעים מוזיקה מזרחית בקשר לטעמים מוזיקליים אחרים

מזהה: 2059
מאמר חם

מוזיקה מהווה מימד חשוב עבור צעירים ובני-נוער, וממלאת פונקציות שונות, ביניהן גם יצירת קשרים חברתיים בחייהם של המתבגרים. כך, גם ההעדפות המוזיקליות של המתבגרים, הינן בעלות משמעות לתהליכים החברתיים אותם הם עוברים Selfhout, Branje, Ter Bogt & Meeus, 2009)).  מחקר זה מבקש לבחון את העמדות של בני נוער ששומעים מוזיקה מזרחית בקשר לטעמים מוזיקליים אחרים באמצעות ראיונות עומק אישיים שייערכו ל-10 מתבגרים.  סדרת ראיונות העומק אמורה לתת מידע לגבי העדפותיהם המוזיקליות של המתבגרים,  מאפייני ההאזנה למוזיקה, הקשר בין דפוסי האזנה למוזיקה וסגנונה לבין תחושת השייכות החברתית של המתבגר, והיחס לסגנונות מוזיקליים אחרים. ההתמקדות בבני נוער שמאזינים למוזיקה "מזרחית" תאפשר גם לעמוד על האופן בו המתבגרים תופשים סגנון מוזיקה זה, אשר עבר שינויים רבים בסגנונו באופן התקבלותו בחברה הישראלית  לאורך השנים, ואת עמדותיהם באשר לזהות הנלווית להאזנה לסגנון זה, תוך בחינת תפישתם את הקשר בין המוזיקה המזרחית לבין "מזרחיות".

שאלת המחקר בעבודה זו הינה: מה הם העמדות של בני נוער ששומעים מוזיקה מזרחית בקשר למוזיקה המזרחית ולטעמים מוזיקליים אחרים?

בפרק הראשון, אבצע סקירת ספרות באשר לגיל ההתבגרות באופן כללי ולתפקיד המוזיקה בחייהם של המתבגרים, באשר לטעמים מוזיקליים והקשר שלהם לשימושים במוזיקה ולתכונות אישיות, ובאשר למוזיקה המזרחית- מאפייניה, התפתחותה וקהל היעד שלה. בפרק השני אציג את שיטת המחקר אשר תשמש אותי במחקר זה ובפרקים השלישי והרביעי אציג את ממצאי המחקר ואת מסקנותיו.

 

מבוא

סקירת ספרות

מתבגרים ומוזיקה

בני נוער כתת תרבות
תפקידי המוזיקה בחייהם של מתבגרים

הקשר בין טעמים מוזיקליים לתכונות אישיות
המוזיקה המזרחית מ"תת תרבות" אל המרכז

מתודולוגיה

שיטת המחקר
אוכלוסיית המחקר
כלי המחקר
הליך המחקר
מגבלות המחקר

ממצאים

הבחירה במוזיקה המזרחית
שימושים במוזיקה המזרחית
המוזיקה המזרחית כ"תת תרבות"
היחס לסגנונות מוזיקליים אחרים
"הזהות" של מאזיני מוזיקה מזרחית
הקשר בין הטעם המוזיקלי של המתבגר לזה של הוריו
בין מזרחיות למוזיקה מזרחית
התנגדויות מצד החברה

דיון

רשימת מקורות

נספחים

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
קורס:
תקשורת כתרבות
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
9386
היקף עמודים:
45
מספר מקורות:
15
נספח ראיונות:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.