מהו ייצוגם של המתנחלים בעיתון "ידיעות אחרונות" סביב שלושה אירועים מרכזיים לאורך השנים?

מזהה: 4426
מאמר חם

נושא עבודת המחקר הוא ייצוגים בתקשורת הישראלית סביב הסכסוך הישראלי – פלסטיני.

בעבודה זו ארצה לחקור את ייצוגם של "המתנחלים" בתקשורת הישראלית בדגש על שלושה אירועים מסוימים: (1) פינוי סבסטיה 1975 שהיווה נקודת מפנה חשובה למפעל ההתיישבות בשטחים הכבושים, מאחר והוא הדגיש את העובדה כי האידיאולוגיה של המתיישבים בשטחים אלו היא לא מיעוט, והעמידה את ממשלת ישראל לראשונה מול איום פנימי שמסרב להתפשר.

(2) תוכנית ההתנתקות מרצועת עזה – גוש קטיף וצפון השומרון בשנת 2005: תוכנית זו היוותה סלע מחלוקת חשוב בהיסטוריה של ההתיישבות היהודית בשטחים הכבושים. ההתנקות הביאה לקרע בין המתנחלים לציבור הישראלי וממשלת ישראל. הפינוי התבצע ע"י כוחות הביטחון הישראליים, ועל כן היה מאוד יצרי.

(3) חטיפה ורציחה של שלושת הנערים בגוש עציון בשנת 2014 אשר הובילה בסופה למבצע צוק איתן – בחרתי באירוע זה מאחר והוא מציג פן אחרי לגמרי של פגיעה במתנחלים לא ע"י המדינה, אלא ע"י הפלסטינים – קרי ה"אויב" של ישראל, ולכן היה חשוב לראות כיצד אש מציגה התקשורת את המתנחלים על דפי העיתונות.

שאלת המחקר: "מהו ייצוגם של המתנחלים בעיתון "ידיעות אחרונות" סביב שלושה אירועים מרכזיים לאורך השנים?"

 

את האירועים אבחן על בסיס כתבות, סיקורים, פרשנויות בעיתון – "ידיעות אחרונות" שהוא עיתון מרכזי מאוד בישראל ומייצג את הדעה הרווחת בקרב הציבור הישראלי ו/או בקרב העיתונות הישראלית.

משך חיפוש: את אירוע סבסטיה אבדוק רק בחודשים אוגוסט ועד דצמבר 1975 ויומיים לאחר הפינוי עצמו.

 

מבוא

פרק 1: הגדרת המושג "מתנחלים"

פרק 2: ייצוגים והבניית מציאות בתקשורת

א-        תאוריית הייצוג

ב-        הבניית המציאות ע"י התקשורת

פרק 3: אירועים בעלי השפעה

פינוי סבסטיה – גוש אמונים 1975

אירוע ההתנתקות – 2005

רצח שלושת הנערים מגוש עציון 2014

פרק 4 – ייצוג המתנחלים בעיתון "ידיעות אחרונות" בשלושת האירועים

פינוי סבסטיה 1975

התנתקות 2005

חטיפת שלושת הנערים יוני 2014

סיכום

ביבליוגרפיה

440.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
תקשורת
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
7064
היקף עמודים:
22
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.